יושב ראש מפלגת הישראלים רון חולדאי נשא הערב (ראשון) הצהרה מיוחדת בה קרא לכל מנהיגי מפלגות השמאל להתאחד ל"מפלגה אחת, או לכל היותר שתיים" לקראת הבחירות הקרובות. חולדאי אמר כי "בעזרת השכל הישר נגיע להסכמות. הסיכון בריצה מפוצלת של מפלגות שעלולות לרדת מתחת לאחוז החסימה הוא עצום ואסור לקחת אותו".

בפתח דבריו תקף חולדאי את ראש הממשלה נבימין נתניהו ואמר: "מדינת ישראל נמצאת באחת משעותיה הקשות, מדינה בקריסת מערכות. משבר הנהגתי, ניהולי ובריאותי שנתניהו יצר. הוא מכה בכל אחד ואחת מאיתנו מספר המתים מתקרב ל-5,000, ובתי החולים קורסים והצוותים חסרי אונים"

רון חולדאי קורא למפלגות השמאל להתאחד תחת מפלגה אחת

"הפגיעה בחינוך ובכלכלה היא עצומה. רבים כמוני התגייסו למען המטרה להחליף את נתניהו ולהחזיר את השפיעות והתקווה למדינה. כאדם מציאותי שמקפדי להגיד אמת גם כשהיא לא נוחה, אעשה זאת כעת. הדרך להחליף את השלטון כרוכה במאבק לא רק בנתניהו אלא גם בתוך המחנה שמעוניין בהחלפתו. אנחנו מפוצלים מדי ובהתמודדות הזו חייבים למצות את הפוטנציאל של המחנה לא לפי סקרים שמשתנים בתוך שעות אלא לפי ניתוח של המציאות לכן התעצבתי מפרישתו של ניסנקורן", המשיך יו''ר הישראלים.

חולדאי סיים את דבריו באמירה "בואו נשמור על קשר עין עם המשימה להחלפת השלטון. זו משימת חיי ואני מביא את כל ניסיוני לשם כך. אני קורא לחבריי בשמאל, בואו נעשה את הדבר הנכון. יש לנו רק דרך אחת לנצח - ביחד".

האם משה (בוגי) יעלון ומפלגת תל''ם בדרך לפרישה? על פי גורם המעורה בפרטים, יעלון מנהל משא ומתן עם מפלגת "הישראלים" בראשותו של רון חולדאי, על מנת לייצר איחוד בין המפלגות לקראת הבחירות לכנסת. בשלב הבא, ינסו שניהם להתחבר עם מרב מיכאלי ומפלגת "העבודה", אך במידה והחיבורים לא יצלחו – יעלון יודיע על פרישת מפלגתו.

בוגי יעלון (צילום: איתמר שאול)
בוגי יעלון (צילום: איתמר שאול)

ממפלגת תל''ם נמסר בתגובה: "אין חדש. כשיהיה מה לומר, נאמר". מפלגתו של יעלון עד כה טרם הצליחה לעבור את אחוז החסימה בסקרי המנדטים שהתפרסמו מאז שנפרדה דרכם משותפתה בשנה האחרונה "יש עתיד".

בנוסף, השר לשעבר חיים רמון הגיב על פרישתו של אבי ניסנקורן מהחיים הפוליטיים. רמון צייץ ברשת הטוויטר כי "ניסנקורן שבגד פוליטית בבני גנץ, בגד גם בחולדאי. הוא יכול היה לדחות את הודעת הפרישה ליום שישי, אחרי הגשת הרשימות, ולא להחליש עוד יותר את חולדאי. גנץ אמר עליו שהוא תקע סכין בגב, חבל שחולדאי לא למד את הלקח ועכשיו משלם את המחיר".

בתוך כך, ענאן והבה ממפלגת הישראלים, בראשות רון חולדאי, אומר כי יסיר את מועמדותו, אם המפלגה לא תתרומם בסקרים ואם לא יהיו איחודים שיבטיחו את כניסתו של מועמד דרוזי לכנסת הבאה. ווהבה אמר את הדברים בראיון לרדיו "מכאן" MAKAN.

מוקדם יותר החודש אמר יעלון כי "לא אבזבז אפילו קול אחד", הדברים נאמרו בתשובה לשאלתם של ינון מגל ובן כספית, ששאלו אם במידה ותל''ם לא תהיה קרובה אפילו לעבור את אחוז החסימה, אז יעלון יודיע על פרישתה מהמירוץ. כזכור, מוקדם יותר היום הודיע שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן כי הוא עוזב את החיים הפוליטיים ופורש ממפלגת הישראלים, אליה חבר לאחר פרישתו ממפלגת כחול לבן.