צבי האוזר, חבר מפלגת תקווה חדשה, שוחח הערב (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד בתכניתם ב-103FM ואמר על היחלשות המפלגה בסקרים: "המומנטום לא עובר ללפיד, רבים עוד לא החליטו כיצד יצביעו ובסוף זה יהיה אנחנו נגד נתניהו". בנוסף התייחס האוזר לאפשרות מתן החיסונים לרצועת עזה ואמר כי "יש להתנות את מתן החיסונים בהחזרת גופות חללי צה"ל.

קראתי שאתה דורש להציב משוואה חדשה מול חמאס, ולוודא בכל האמצעים שלא יועברו חיסונים לעזה ללא החזרת הגופות. אפרופו הראיונות קורעי הלב והנשמה ששמענו מלאה גולדין בתקופה האחרונה. 
"כן, אני עוקב בדריכות אחרי המהלך הזה שהממשלה הכריזה עליו של העברת חיסונים של פייזר לרשות הפלסטינית, וצריך להבין האם הרשות זו התחנה האחרונה או שמהרשות זה עובר לעזה. עכשיו, אנחנו חייבים לזכור שבעזה למעלה מ־6 שנים ישנן גופות של חללי צה"ל, ושני אזרחים שחצו את הגבול ונלקחו בשבי. בכל סטנדרט אנושי ומשפט בינלאומי ישנה מחויבות לייצר משוואה הומניטרית. כמו שאמר פעם ראש הממשלה: 'יתנו יקבלו, לא יתנו לא יקבלו'". 

גדעון סער בראיון. צילום: ערוץ הכנסת

כשעוד הייתם חברים.
"כן. תראו, אני חושב שבעניין הזה כשראשי החמאס מחזיקים בגופות של חללי צה"ל הם לא צריכים להתחסן. הם לא צריכים לקבל חיסונים של ישראל". 

שמענו שביידן מינה אמריקאי ממוצא פלסטיני להיות מנהל המודיעין במועצה לביטחון לאומי בארצות הברית. מה המהלך הזה עושה לשיתוף הפעולה המודיעיני שלנו איתם? 
"ארצות הברית היא ארץ של מהגרים ויש בה מהגרים מכל העולם, ויש אינטרסים משותפים לישראל ולארצות הברית. מעבר לזה, הנשיא הכריז על עצמו כאדם ציוני באחד מהביקורים שלו פה בארץ. אני חושב שמערכת היחסים האיתנה בין ישראל לארצות הברית תמשיך להתחזק, גם בתקופתו של הנשיא ביידן". 

בוא נלך פוליטיקה: אתם מצרפים היום את הילה שי וזאן מכחול לבן, אבל עושה רושם שהמומנטום עבר ליאיר לפיד. לא?
"אני לא חושב שהמומנטום עבר ללפיד. מה גם שחשוב לזכור ש־25 אחוז מהבוחרים העתידיים עוד לא החליטו למי הם יצביעו עדיין. יש כאלה שתומכים במפלגות שאני לא בטוח שיהיו קיימות בעוד שבוע. כרגע יש שתי אפשרויות שעומדות בפני הציבור הישראלי - להמשיך במבוי סתום תחת נתניהו, או להביא לחילוף שלטון ולהצבעה לתקווה חדשה בראשות גדעון סער. אלו הן האפשרויות שעומדות בפנינו. הרוב המוחלט בציבור הישראלי, לא משנה מה הסנטימנט שלו יהיה, חושב שהגיעה העת לשים קץ למבוי הסתום, להיפרד מנתניהו, ולהביא לשלטון יציב ולוודאות פוליטית שלא חווינו בשנים האחרונות. גם נתניהו מבין שהדרך היחידה לחילופי שלטון זה מועמד דווקא מהמרכז ימין. גדעון סער הוא האיום על נתניהו, הוא , מה שנקרא, הסיוט, מנקודת מבטו של נתניהו. לקראת הבחירות אתם תראו שהמרוץ יתייצב לשתי אלטרנטיבות בלבד". 

אצלכם עוד מדברים על חיבורים עד יום חמישי?
"אנחנו נחושים לבסס את האלטרנטיבי, זהו ראש החץ. דרך ארץ הצטרפה לתקווה חדשה, ואנחנו הולכים וגדלים, ונזכה לאמון הציבור. הרי אי אפשר להמשיך ככה. עוד מערכת בחירות, ועוד מערכת בחירות, לדבר הזה יש עלויות אדירות למשק ולחברה הישראלית שהולכת ומתרסקת. ברור שחייב לבוא כאן שינוי". 

מה דעתך על מה שגדעון סער עשה בתוכנית של אופירה וברקו? הרי בליכוד אומרים שהוא חותם נגד כל מצביעי הליכוד בזה שהוא חתם מולם. מה דעתך?
"הניסיון להשמיץ לא יצליח. אנחנו לא מחרימים את בוחרי הליכוד, מי שמציג אלטרנטיבה לא מחרים ולא פוסל. אנחנו אמרנו דבר מאוד פשוט - לא נשב תחת נתניהו נקודה. אחרי 25 שנה נתניהו צריך לשחרר את המדינה הזו ולהמשיך הלאה".