סקר מנדטים שפורסם בחדשות 12 הערב (ראשון) מציג את תמונת המפה הפוליטית המסתמנת ערב סגירת רשימות המפלגות לקראת הבחירות לכנסת ה-24. עיקר המגמות מהסקרים האחרונים נשמרות כאשר הליכוד בראשות בנימין נתניהו בראש, בעוד עשרות אלפי ישראלים עדיין מצביעים למפלגות אשר אינן עוברות את אחוז החסימה. יש להניח כי לאחר ה-4 בפברואר הדברים ישתנו, בעקבות שורת איחודי מפלגות מימין ומשמאל.

על פי הסקר זוכה הליכוד ל-30 מנדטים, יש עתיד מחזקת את מעמדה כמפלגה השנייה בגודלה בישראל עם 17 מנדטים, תקווה חדשה בראשות גדעון סער זוכה ל-14 בלבד וימינה בהובלתו של ח"כ נפתלי בנט זוכה ל-13 מנדטים.

מפלגות ש"ס ויהדות התורה נותרות יציבות עם שמונה מנדטים, כך גם ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם שבעה, מרצ וכחול לבן עם ארבעה ואילו מפלגת העבודה בהובלת מרב מיכאלי ממשיכה להתחזק וזוכה לחמישה מנדטים.

בעקבות הסקר מפת הגושים המסתמנת היא 46 מנדטים לגוש תומכי נתניהו, 61 מנדטים לגוש מתנגדי נתניהו ועוד 13 מנדטים למפלגת ימינה שלא קבעה את עמדתה בעניין.

כצפוי, מפלגות רבות לא עוברות את אחוז החסימה, ביניהן ניתן למצוא את הכלכלית של פרופ' זליכה (2.9%), הציונות הדתית בהובלת ח"כ בצלאל סמוטריץ' (2.1%), הישראלים בראשות רון חולדאי (1.2%), עוצמה יהודית ונעם בראשות איתמר בן גביר (1.2%), עלה ירוק (0.8%), תנופה בראשות עפר שלח (0.3%), תל"ם בראשות ח"כ משה יעלון (0.2%), גשר בראשות השרה אורלי לוי אבקסיס (0.2%) ומפלגת ותיקי ישראל בראשות ראש המוסד לשעבר דני יתום (0.1%).

הסקר בחן כמה תרחישים נוספים במקרה של איחודים ומצא כי אם רע"מ תתמודד בנפרד מהרשימה המשותפת היא צפויה לזכות ב-1.8% בלבד ולא לעבור את אחוז החסימה, בעוד הרשימה המשותפת עם יתר המפלגות זוכה לתשעה מנדטים. במצב כזה מתחזקת העבודה במנדט ומתייצבת על שישה בסך הכול.

ח"כ מיקי לוי ממתין בכניסה לכנסת כדי להבטיח ש"יש עתיד" תקבל את האותיות "פה"

תרחיש נוסף שנבדק הוא אפשרות של ריצה משותפת של מפלגת העבודה ומפלגת הישראלים אשר יביא אותם לתוצאה של שבעה מנדטים. במצב כזה נחלשת יש עתיד במנדט אחד וזוכה ל-16 וכך גם מפלגת ישראל ביתנו שתזכה לשישה בלבד. 

הסקר נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 505 נשאלים טעות דגימה 4.4%-+. מועד איסוף הנתונים: 31 בינואר 2021.