מהרגע שבו החלה טרפת הקורונה, היה ברור לרוני מרחבי, משחקני המחזמר "מאמא מיה", בהבימה, שלא רק שהיא לא תיתן לשום נגיף לנצח אותה, אלא כמאמר הקלישאה הרווחת באחרונה גם סמכה על עצמה שתדע להפוך את הלימון ללימונדה.

"כשעל ההתחלה הוציאו אותנו מהבימה - שם שיחקתי עד הקורונה את ליסה ב'מאמא מיה' - לחל"ת של חודש וחצי עד סוף אפריל, זה לא נראה היה לי נורא, מה גם שעם המרץ שלי הבנתי שלא אשב בבית באפס מעשה", היא נזכרת. "מה עושים? - קצת עסקתי בתרגום כיתוביות, העבודה הצדדית שלי מזה 11שנה, אבל כמי שאוהבת לפנק את החבר'ה בעוגות שאני מכינה, עלה אצלי הרעיון להציע בפייסבוק עוגות למכירה - והעסק התגלגל מעצמו".

איך?
"אם עסק, דבר ראשון הבנתי שלפני הכל צריך לבחור לו שם. כשחקנית, קראתי לו 'או מיי קייק', על משקל  'או מיי גוד', כדי שזה לא ייראה כמשהו על הדרך, למרות שכל מה שאני יודעת בתחום, למדתי באופן אוטודידקטי ותוך כדי ניסוי ותהייה. היה עלי לאלתר איך עושים מה ורק בהמשך התחלתי ללמוד בקורס חינמי של יזמות עסקית, "עם מנטורים וליווי אישי".

ממתי את בקטע של עוגות?
"זה נראה כאילו שתמיד אפיתי, אבל אלה היו עוגות רגילות, עוגות-שמרים, עוגות בחושות, גם לחמים שונים. נראה  לי שמאז שהתחלתי השתדרגתי ותוך כדי עיצוב העוגות אני מקפידה עלשימוש בחומרים הכי טובים"

זה דיאטטי? 
"דיאטטי, אם אתה שואל, זה לא, אבל בכל מקרה עוגה היא עוגה, שיכולה להיות גם נטולת גלוטן, או טבעונית, מה שרוצים. אפשר הכל". 

מרחבי, 37,  מהרצליה. עם סבתא מורה לפסנתר היא גדלה בבית מוזיקלי, כבתם של פרסומאית ושל בעל חברה למחשבים. כשהיא נרשמה לתיכון "אלון", ברמת השרון, היא רצתה ללמוד במגמת אומנות פלסטית, אבל התקבלה דווקא למגמת תיאטרון. "שם זה התחיל", היא מציינת. "עד אז לא הייתי ילדה של הצגות".

למעשה, היא לא הייתה בטוחה שהמשחק יהיה דרכה בחיים. כשנרשמה תוך כדי שירותה הצבאי ללימודי תקשורת ויחסים בינלאומיים, הייתה נתונה במאבק פנימי. היה זה גרפולוג שהתיר לה את ה"פלונטר" ובהמרצתו הלכה ללמוד משחק בבית צבי, שם זכתה לעידוד מגרי בילו, המנהל המיתולוגי דאז. "הייתי שם תלמידה חננה", מעידה על עצמה מרחבי, שסיימה את לימודיה בבית הספר בהצטיינות, כשבמאזנה לא מעט הופעות במחזות-זמר ובערבים מוזיקליים.

עד כה הסתמנה מרחבי בעיקר כשחקנית של הצגות מוזיקליות, ששיאן היה בתפקיד הראשי של טרייסי טורנבלד במחזמר "היירספריי". עם השמנמנות החיננית שלה, היא מתעופפת על הבמה בקלילות. מכל תפקידיה עד כה נגע אליה במיוחד תפקיד הלן בהצגת "שמנה" מאת ניל לביוט, שבה כיכבה בתיאטרון "הספרייה", כשעמה שיחקה שם אחותה ירדן, שחקנית אף היא, הצעירה ממנה בחמש שנים.

"זאת הצגה, המציבה מראה מול החברה, שלא תמיד יודעת לקבל את השונה ובמקרה של הלן - מתאהב בה יפיוף צעיר", אומרת מרחבי. "הפכנו לחברה צינית, שלא יודעת לקבל אהבה בין שני אנשים שונים ובעצם, די מתייחסת אליהם באכזריות". 

בחזרה לעוגות. מרחבי מייצרת ומשווקת אותן מביתה. "עד כה לא הוצאתי על פרסום", היא מעירה. "האינסטגרם והפייסבוק עושים לי את העבודה ובעיקר זה עובד בשיטת מפה לאוזן".

אז מהו הפרסום ברשת של..."רוני עוגות מעוצבות"?
(צוחקת) "כשיצאתי עם העסק, התברר שהייתה בעניין רוני אחרת עד שהפסיקה, אבל הפרסום שלה נשאר. למי שמחפש אותי, שיידע שאני לא שם".

קרה שמישהו בא לאסוף ממך "סחורה" ולפתע זיהה אותך מהתיאטרון?
"לא, עדיין לא. הגיעו אלי כאלה שהכירו אותי באופן ישיר או עקיף".

יכול להיות שבסופו של דבר העוגות יגזלו אותך מהבמה?
"אין מצב שזה יקרה. אני זוכרת כל הזמן שאני בראש ובראשונה שחקנית. אין לך מושג כמה אני מתגעגעת לתיאטרון ולקהל. עלי למצוא דרך לשלב בין התחומים. כי אם אקח מחליף או מחליפה כדי  להקל עלי בקפיצות  בין הבמה לבין העוגות, זה לא יהיה אמין בעסק המתבסס על הראש היצירתי שלי".

חשבון האינסטגרם של רוני מרחבי:  ohmycake_by_ronny _merhavi@