גם במרכז הרפואי זיו בצפת מתמודדים עם העלייה הקשה בתחלואה למרות הסגר שהונהג בתקופה האחרונה. מנהל המרכז הרפואי, פרופ' סלמן זרקא, התראיין היום (שני) בתוכנית "קפאין" עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM וסיפר על ההשפעה הנעדרת של הסגר על המצב בבית החולים. בנוסף, שיתף בתחושה האישית לעמוד מול תינוקת בת שנה וחודשיים חולת קורונה במצב קשה. זאת, לאחר שלפני כמה ימים נפטר תינוק מקורונה. 


"שנה שלמה שהסמיכה של מערכת הבריאות קצרה והיא חייבת תגבור", אמר פרופ' זרקא בראיון, "ככל שקיבולת מערכת הבריאות תגדל, הצורך בסגר ילך וייקטן. אנחנו כל הזמן מנסים להגיע למצב שאין לנו טיפול ראוי לחולי הקורונה. אנחנו מאוד חוששים כאנשי מקצוע, כרופא, שתהיה הגבלה ביכולת שלנו להעניק טיפול". 

בבית החולים, כאמור, מאושפזת תינוקת בת שנה וחודשיים במצב קשה כתוצאה מקורונה. במהלך הראיון סיפר מנהל המרכז על התחושות הקשות: "כל אירוע הוא מאוד מאוד קשה, מאוד מאוד מורכב לחולה. במיוחד כאשר לפני הוא מורדם ומונשם. בעיקר קשה למשפחה. אנחנו רואים הרבה פעמים משפחות שמתקשות להיפרד, שבמקרים רבים הן אפילו לא מגיעות להיפרד מהיקירים שלהם. זה באמת אירוע קורע לב. זה קורע לב בשביל הצוות, שכבר שנה מותח את הקצה".

פרופ' זרקא. ''להעניק את הטיפול הנדרש'' (צילום: פלאש 90)
פרופ' זרקא. ''להעניק את הטיפול הנדרש'' (צילום: פלאש 90)

"בכל מקרה רפואי אתה תמיד חושב על המשפחה שלך, אתה נקרע מבפנים כי מעבר לזה אתה רואה את ההורים מתייפחים. גם המקרה של התינוקת, גם מקרה של בן 35 שנפטר במחלקת הקורונה זה מקרה קשה. כל מקרה הוא עולם ומלואו", אמר פרופ' זרקא.

"לצערי הרבה אני לא רואה השפעה של הסגר על בית החולים. הסגרים הקודמים היו אולי יותר אפקטיביים, אולי אנחנו כאזרחים שיתפנו יותר פעולה. עד שרואים השפעה על החולים הקשים שמגיעים לחדר המיון בדרך כלל לוקח שבועיים שלושה. אני רוצה להתנסח בזהירות, אבל קשה לקרוא לדבר הזה סגר. ומעבר לזה, המוטציה הבריטית שכנראה גורמת לתחולואה יותר קשה. גם על זה אנחנו משלמים את המחיר", אמר פרופ' זרקא.