על הקורונה והבחירות: בצל הדיונים בוועדת החוקה על התקנות והחלטות הממשלה על הארכת הסגר, ומצבה הפוליטי הרעוע של הרשימה המשותפת, חבר הכנסת אחמד טיבי שוחח עם ענת דוידוב בתוכניתה ב-103FM היום (שני) והסביר: "אי אפשר להשאיר את האזרחים מחוץ לארץ". על המצב של המשותפת אמר: "גם היא סובלת מתחלואים".

הצבעתם? התקנות עברו?
"הם הצביעו על הריביזיה שלי והיה רוב של 4 נגד 1. הדיון היום בוועדת החוקה על התקנות והחלטת הממשלה על הארכת הסגר, העלתי את זעקתם של אלפי אזרחים ישראלים שנמצאים בחו"ל ומאוד רוצים לחזור לארץ. משום מה הם תקועים, אף אחד לא דן בבקשותיהם. אי אפשר להשאיר את האזרחים בחוץ, גם היועץ המשפטי של הוועדה אמר שזהו זכות יסוד שכל אזרחי רשאי לחזור. אפשר להכניס אותם לבידוד אבל בכל זאת מונעים מאנשים להיכנס. אני בעד לכבד את כל ההוראות של משרד הבריאות, אנו חייבים למגר את המגפה".

אז מה השורה התחתונה?
"הייתה לי שיחה עם שר הפנים, עדיין לא הצלחנו לפתור את הבעיה המיידית אך אמרו שידונו בכך בוועדת החריגים שעומד בראשה השר שטייניץ".

מה אתה חושב על התנהלות הממשלה בעניין?
"פרטצ'ית, בלגן אחד גדול. ראשי העולם מתקשרים לביבי שואלים אותו איך אתה מצליח לבלגן את הכל".

ההסתייגות המפתיעה של טיבי (צילום: ערוץ הכנסת)

מה שלום המשותפת?
"גם סובלת מתחלואים. המצב לא טוב, אך עדיין לא אבוד. אני ותע"ל לא הרמנו ידיים, נמשיך לנסות עד הדקה האחרונה אך הכיוון לא טוב. נרוץ תוך כיבוד המצע הפוליטי של הרשימה. בינתיים רע"ם לא במשותפת. מי שהכי שמח שיורדים מנדטים לציבור הערבי, הליכוד ורה"מ אמנם רוצים קולות מהמגזר, אך גם אם לא יקבלו, גם להרדים את המגזר הערבי ולהוריד את שיעור ההצבעה או לגרום לכך שלפחות רשימה אחת לא תעבור את אחוז החסימה זה רווח נטו בשביל גוש הימין וצריך לעשות הכל בשביל שזה לא יקרה".

על פרישתו של בוגי אמר: "לא הפתיע אותי, זה היה צפוי, הסקרים היו ברורים", והוסיף: "ניסנקורן הוא אבידה לפוליטיקה הישראלית, מדובר בפוליטיקאי מצפוני שמילא את תפקידו כשר על הצד הטוב ביותר, צר לי על ההחלטה שלו. מתברר שהבחירה שלו לא הייתה הבחירה הפוליטית הכי טובה בדיעבד. צריך לעשות הכל, גם ברשימה, גם בחברה הערבית וגם במרכז שמאל שקולות לא יילכו לאיבוד. לפעמים זה לא קורה וזה חבל".