יותר מ-4 מיליון מנות חיסון ניתנו: משרד הבריאות פרסם היום (שני) מצגת המסכמת את תופעות הלוואי שנרשמו בקרב אלו שקיבלו מנת חיסון שנייה נגד נגיף הקורונה. מהנתונים עולה כי נשים וצעירים נוטים לדווח יותר על תופעות בסמיכות לחיסון ביחס לחלקם בקרב מקבלי החיסון. כידוע, מרבית האוכלוסייה המבוגרת, קרי מעל גיל 60 לרבות קבוצות הסיכון השונות קיבלו חיסון נגד קורונה (כ-75%).

משרד הבריאות ביקש להדגיש כי תופעות הלוואי המדווחות הן קלות וחולפות. הדיווחים על התופעות בסמיכות למנה ראשונה עומדים על 6,575 דיווחים מתוך כ-3 מיליון מקבלי חיסון, ובסמיכות למנה השנייה עומדים על 3,592 דיווחים מתוך כ-1.8 מיליון מקבלי חיסון.

מתחם החיסונים בכיכר רבין (צילום: אבשלום ששוני)
מתחם החיסונים בכיכר רבין (צילום: אבשלום ששוני)

מתוך מקבלי שתי מנות החיסון - מירב המדווחים על תופעות לוואי דיווחו על תופעות לוואי כלליות ומקומיות, המתייחסות לרוב לאזור ההזרקה (כתף הזרוע). לעומת זאת, מקבלי החיסון השני דיווחו הרבה יותר על תופעות לוואי כלליות הכוללות: עייפות כללית, חולשה וכאב ראש. גם על חום, כאבי שרירים, מפרקים וצמרמורות דיווחו - אך בכמות קטנה יחסית לכמות המתחסנים.

בתחתית הטבלה הממפה את תופעות הלוואי השונות נמצאים הקאות, בחילות, שלשולים, נזלת, כאב גרון, שיעולים וחוסר תאבון, עליהם התלוננו עשרות ספורים ממיליוני מקבלי החיסונים.