לאחר עיכוב שנמשך יומיים, בשל דחיית ישיבת הממשלה והקמת ועדת החריגים, הודיעה אתמול חברת ישראייר כי היא תבצע היום (שלישי) טיסות חילוץ של מאות ישראלים שנמצאים בנמל התעופה בפרנקפורט שבגרמניה ורוצים לשוב לישראל.

ישראלים שיקבלו את אישור ועדת החריגים בראשות משרד התחבורה ליוצאים מישראל ולוועדת החריגים בראשות שר האנרגיה יובל שטייניץ למבקשים לשוב לארץ יוכלו לעלות על הטיסות. נוסף על כך, תינתן עדיפות בטיסות לנוסעים אשר רכשו כרטיסים לטיסות שתוכננו ליומיים האחרונים ונדחו.

הטיסה הראשונה של ישראייר מתוכננת לצאת היום ב־14:00 מנתב"ג והטיסה מפרנקפורט חזרה ארצה תצא בערב. ועדת החריגים בראשותו של שטייניץ גיבשה את המקרים שבהם תתאפשר לישראלים לשוב לארץ. הטסים לנתב"ג יצטרכו להסכים לבדיקת קורונה 72 שעות לפני הטיסה ולבדיקה בארץ לאחר הנחיתה ולהתחייב לשהות בבידוד במלונית במשך עשרה ימים.

האישורים החריגים לטסים מישראל יינתנו למטרות טיפול חיוני שאינו סובל דיחוי ועל סמך הצגת זימון ממוסד רפואי. החריג השני יהיה לצורך הגעה להלוויה של בן משפחה מדרגה ראשונה, כפוף לאימות הפרטים.

יינתנו אישורים חריגים גם במקרים של תאונה או פציעה פתאומית של קרוב משפחה מדרגה ראשונה שמאושפז בישראל או למטרות עבודה של עובד חיוני במערכת שמוגדרת חיונית לתפקוד המדינה. גם משלחות ממשלתיות או גופים ממשלתיים, שיצאו לחו"ל לתקופה קצרה יוכלו לשוב ארצה.

במקביל, הוגשה עתירה לבג"ץ נגד המדינה בטענה למניעת החזרה לישראל שלא כדין. העותר עו"ד נדב העצני נמצא כעת בארה"ב יחד עם אחיו ללא אפשרות לחזור ארצה, זאת לאחר שהשניים קיימו פעילות עסקית בפלורידה. לדבריו, כרטיסי הטיסה נרכשו כמה שבועות לפני שהוכרז על הסגר השלישי והם כבר חוסנו במנה השנייה של החיסון. "ההחלטה למנוע מאיתנו את החזרה ארצה הביתה, היא לא פחות מהפרת אמונים בין המדינה לאזרחיה. היא משמיטה את הקרקע מתחת ליסודות קיום כל מדינה, בוודאי כמדינת העם היהודי", אמר עו"ד העצני ל"מעריב" בשיחה מפלורידה.

בתוך כך, חברת התרופות הבריטית אסטרהזניקה הודיעה כי היא תספק לאיחוד האירופי 9 מיליון מנות נוספות של החיסון שלה ושל אוניברסיטת אוקספורד עד חודש מרץ, וזאת לאחר שבימים האחרונים האשימו בנציבות האירופית את החברה כי היא מעניקה עדיפות לחיסונים בבריטניה על חשבון האיחוד. אתמול הודיעה פייזר כי תספק 75 מיליון מנות נוספות לאיחוד האירופי ברבעון השני.