סוכן סמוי הביא להפללתם ומעצרם הבוקר (שלישי) של 27 חשודים בהברחה ובחר באמצעי לחימה מיהודה ושומרון, כך הותר היום לפרסום. בפשיטה הבוקר ביהודה ושומרון ובצפון נעצרו 22 פלסטינים וחמישה ישראלים תושבי ואדי ערה, שמכרו לסוכן חמשיה רובים מסוג M16, שני רובים מסוג קרלו, שלושה אקדחים, מאג, נשק מסוג עוזון ותחמושת בשווי מאות אלפי שקלים. בחיפושים שנערכו בבתי החשודים נתפסו אקדח מסוג גלוק ומאות אלפי שקלים. החקירה נוהלה על ידי היחידה המרכזית של מחוז ש"י. 

כלל העצורים נחקרים ברגעים אלה ביחידה מרכזית במשטרת ישראל ובהמשך יובאו לדיונים בעניינם בבית משפט. צפויים מעצרים נוספים.

מבצע מעצרים בסחר באמל"ח בעקבות הפעלת סוכן סמוי. צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז ש"י, ניצב משה ברקת אמר במעמד פיצוח המבצע בנוכחות השר בליטחון פנים אמרי אוחנה, כי "פעילות זו שנמשכה מספר חודשים, היא ביטוי נוסף למאמץ המחוזי בשנים האחרונות בכל הנוגע למפל הפשיעה בכלל ותופעת האמל"ח הבלתי חוקי בפרט. הפעילות נגעה ברובד סוחרים, יצרנים ובהיקף גדול ומשמועתי. אנו במחוז יודעים ומבינים את ההשפעה של מפל הפשיעה על המתרחש ביתר מחוזות המשטרה, בדגש על סוגיית האלימות בכלל ובמגזר הערבי בפרט שניצבת גבוה בסדר העדיפות של השר לביטחון פנים ומפכ"ל המשטרה ולא בכדי יש פה מחויבות מלאה של המחוז בהובלת היחידה המרכזית של המחוז לטיפול בסוגיה".

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי אמר "הפעילות הזו היא חלק מהתמודדות המשטרה עם עבירות האמל"ח במגזר הערבי, נושא שמצוי במרכז הקשב הארגוני, והיא התאפיינה במקצועיות, נחישות, יצירתיות ותחכום. הטיפול בתופעה זו הוא משימה לאומית ועל כן יש צורך בשילוב זרועות של כל הגופים למיגורה ואנו עושים כל שביכולתנו לעקור ע"מ לעקור אותה מהשורש במגוון כוחות, אמצעים והמשאבים שלרשותנו ומטפלים בנושא באופן נחוש ובלתי מתפשר. המיקוד המבצעי של משטרת ישראל הוא אכיפת עבירות חמורות, חקירה ופענוח פשעים, טיפול באירועי סחיטה, רכוש ועוד, הכל למען מטרה אחת ברורה – חיזוק בטחונו האישי של האזרח. ההתפתחות הדמוגרפית, הכלכלית והטכנולוגית, מחייבת אותנו להיות גמישים, יצירתיים ובעלי תעוזה. אתגרים אלה מחייבים אותנו לראייה של התמונה הכוללת, מתוך הבנה שהמשימה המרכזית שלנו היא לשרת ולהגן".

השר אוחנה אמר כי "הפשיעה בחברה הערבית, ובפרט עבירות אלימות, סד"ח נשק ואמל"ח, הן היעד המרכזי של משטרת ישראל לשנים הקרובות. במלחמה הזאת יהיה צורך בהפעלת חשיבה מקורית ונועזת, באמצעים מיוחדים וביכולות טכנולוגיות, באומץ לב, בסבלנות ובנחישות. כל אלה באו לידי ביטוי בהפעלה שמגיעה היום לשיאה. החדרת מס"ח לצורך הפללתם של גורמים עברייניים בכירים בעסקאות אמל"ח במחוז יהודה ושומרון, זו פעולה המצריכה תכנון מדויק, תעוזה רבה וכוח ביצוע. הרמתם כאן מבצע סבוך ומורכב לתפארת משטרת ישראל – והצלחתם".

"המטרה ברורה: לפעול בעצימות ובתדירות גבוהה, בהפתעה, בנחישות, בתעוזה ובאגרופי ברזל כדי להכניע ולהכריע את ארגוני הפשיעה, ולספק לאוכלוסייה חיים ואיכות חיים. אזרחי ישראל רואים שמשטרת ישראל מעלה הילוך בפעילותה, בנחישותה ובתקיפותה כנגד כנופיות וכנגד עבריינים בחברה הערבית הממררים את חייה של האוכלוסייה הערבית שברובה שומרת חוק. טיפול השורש בפשיעה בחברה הערבית – לא יהיה קל או קצר. אך הוא יטופל. הוא יטופל בעקביות, כשטובתם ושלומם של אזרחי המדינה כולם לנגד עינינו. הבוקר עשרות עברייני אמל"ח ונשק בחברה הערבית הבינו כי ידה הארוכה של משטרת ישראל השיגה אותם. יידעו זאת הם, והסובבים אותם והשותפים שלהם".