שרת התפוצות עומר ינקלביץהודיעה היום (שלישי) על החלטתה הסופית לפרוש מכחול לבן ולא תתמודד לכנסת בבחירות הבאות. בפוסט שפרסמה בחשבון הפייסבוק שלה כתבה ינקלביץ' כי הודיעה אמש ליו''ר כחול לבן בני גנץ על החלטתה, בהמשך להודעתה אליו לפני כחודש. לינקלביץ' הוצע לאחרונה המקום הרביעי ברשימה והיא סירבה להצעה זו.

שר הביטחון בני גנץ במסר מאיים לאור חוק הגדלת הקנסות (צילום: ללא קרדיט)

בדף הפייסבוק שלה כתבה השרה: "אני כותבת את השורות הללו בהערכה רבה ומתוך הכרת הטוב. "לפני כחודש, הרגשתי קושי גובר והולך. הודעתי כבר אז ליו"ר המפלגה שאין בכוונתי להתמודד בבחירות הבאות, אך בני גנץ ביקש ממני לשקול זאת שוב. לאחר התלבטויות הודעתי אמש על החלטתי הסופית שלא להתמודד לכנסת בבחירות הקרובות". 

"מאז הקמת 'חוסן לישראל' עברנו דרך ארוכה ומאתגרת. בראשית דרכי במפלגה, הזדהיתי עם החזון המאחד והמכיל שהציג גנץ של מפלגת מרכז ממלכתית, במסגרתה יושבים יחדיו אנשי ימין ואנשי שמאל; דתיים וחילונים; בני מיעוטים ולצידם גם, בפעם הראשונה, נציגה חרדית. הבשורה החברתית בעצם הקמת המפלגה ובתמהיל שלה הייתה משמעותית עבור החברה הישראלית. לא תמיד היה לי קל עם דרכה, אך ניסיתי לחתור להסכמות, למצוא את הצד החיובי ולפעול במסגרת תפקידי, לקדם עשייה משמעותית, בייחוד למען קידום נשים ומיעוטים". 

"באופן אישי, שילמתי מחיר כבד. הופצו עליי שקרים חסרי כל בסיס. אולם בחרתי להתעלם ממסע ההכפשות ולהתמקד בעשייה ובשליחות ציבורית אמיתית, ולא לעסוק בתככים וחיסולי חשבונות, מתוך תקווה שדרכם של הבאות והבאים אחריי תהיה קלה יותר".

עומר ינקלביץ (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)
עומר ינקלביץ (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)

"אני מוקירה ומעריכה מאוד את יו"ר המפלגה בני גנץ. בני הוביל באומץ בשורה של אחדות, של יושרה ושל שילוב נשים ומגזרים שונים במיינסטרים הישראלי. אנחנו צריכים אנשים ראויים וישרים כמוהו בהנהגה, שהדאגה לאזרחי ישראל נמצאת לנגד עיניהם. אני מודה לו על האמון וההזדמנות, ועל הזכות הגדולה לכהן בממשלה כשרה החרדית הראשונה. זכיתי להביא את קולן של הנשים ושל חברות המיעוטים לכנסת ולממשלה, וליטול חלק בתהליך חברתי קריטי של שילוב וקידום חברות פריפריאליות ומודרות במוקדי קבלת ההחלטות".

"כולי תקווה כי בכל מקום בו אהיה אזכה להמשיך ולקדם את התהליך החברתי הכל כך חשוב עבורי ועבורנו. בעזרת השם, אמשיך לפעול למען קידום נשים, למען אוכלוסיות מודרות ולמען כלל החברה הישראלית. אמשיך לחזק את הקשר בינינו לבין אחינו שבתפוצות. אני מאמינה ויודעת כי הדרך שעברתי סללה שביל, ולו במעט, עבור הבאות והבאים אחריי".

"אני מאחלת מכל הלב, הצלחה רבה ליו''ר המפלגה בני גנץ ולחברי היקרים בכחול לבן. תהא דרככם צלחה, שתזכו בעזרת השם להמשיך ולעשות טוב למען אזרחי מדינת ישראל".