אישה בת 42, מצפון הארץ, זכתה אחרי 20 שנה בהזדמנות לחיים חדשים, אחרי שחוותה נישואים כושלים, מחלה קשה וחובות כלכליים עצומים. הכל התחיל כאשר היא הייתה בת 22 ונכנסה להיריון לא צפוי מגבר צעיר איתו היא ניהלה קשר רומנטי, באותו הזמן נחתה עליה בשורה קשה – החבר נעצר בחשד לסחר בסמים. בהמשך, אותו הבחור נשלח לשש וחצי שנת מאסר, בעוד בבטנה של הבחורה גדלה בתו של האסיר. 

"זה היה כמו אגרוף בבטן. רצתי למעצר לספר לו שאני בהריון אבל לא נתנו לי להיכנס", היא נזכרה. יום למחרת, אחרי שהשוטרים סיפרו לגבר על ההיריון, הוא התקשר אל זוגתו וביקש ממנה לעשות הפלה, אך היא סירבה. עם הזמן, המרחק והסורגים עשו את שלהם והקשר בין השניים נותק, בעוד הילדה הקטנה כבר הספיקה להיוולד ולגדול אל חיים ללא אב. לדבריה של האישה, בן זוגה השתמש בבת הקטנה שלהם על מנת לקבל קיצור בעונש, אך זמן קצר לאחר מכן הוא מת בנסיבות שאינן ברורות עד היום. 

אישה בהריון, אילוסטרציה (למצולמת אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אינג אימג')
אישה בהריון, אילוסטרציה (למצולמת אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אינג אימג')

לא עבר זמן רב, והמכה השנייה הכתה באם, שהייתה חייבת להישאר חזקה עבור בתה, אך לא הצליחה לאחר שהתפרצה אצלה מחלת הסכיזופרניה שהביאה לאשפוזה. "היה לי מאוד קשה לתפקד. גידלתי את הילדה לבד, בלי מזונות, והייתי בסך הכל בחורה צעירה ללא עבודה בטוחה או ניסיון", היא סיפרה לעורך דינה ערן רוז, שהיה אחראי משפטית לשיקום שלה. אחרי מספר אשפוזים בבית חולים בעקבות המחלה, האישה הכירה גבר חדש, פועל בניין שהיה צעיר ממנה בעשור. 

אחרי שהשניים התאהבו וניהלו קשר של כמה שנים, במסגרתו הם הביאו לעולם שלושה ילדים משותפים, האישה לחצה על בן זוגה להתחתן. לצערה, אותו הגבר נבהל מהבקשה המחייבת, נמלא מחייה והשאיר את ילדיו מאחור. "הייתי כבר אמא לארבעה, אחד מהם חולה אפילפסיה, ללא דמות אב, מזונות או גב כלכלי", תארה האישה את הסיטואציה הקשה אליה נקלעה. עם הזמן, היא החלה להיקלע לקשיים כלכליים, כמו גם עם חברת המים שניתקה אותה משירותיהם, והחובות רק הלכו ותפחו. 

"לא ישנתי בלילה, חייתי בפחד ולא הייתי מרוכזת בדבר. כשיש לך חובות זה משתלט על החיים. אני לא בן אדם רע ולא רציתי לרמות אף אחד, אבל זה תפס אותי בהפתעה", סיפרה האישה. בשלב מסוים, היא הבינה כי היא תהיה חייבת לפנות אל עורך דין שיעזור לה לצאת מהמקום אליו נקלעה והגיעה אל משרד עורכי הדין הופמן-רוז. שני עורכי הדין הצליחו בנחישות ובאמפתיה להוציא לפועל הליך מזורז של פטור מהחובות, בטענה כי "היא פעלה בתום לב". 

"בכיתי מאושר, הרגשתי שנולדתי מחדש", סיפרה האישה. כיום, בת ה-42 מתגוררת עם ארבעת ילדיה בצפון הארץ ועובדת ככל שיכולתה על מנת לקיים אורח חיים מינימלי אך מאפשר. "הסיפור הזה הוא גם הסיפור של עוד רבים בישראל שמוצאים את עצמם בחובות מבלי כל כוונה זדונית. אני שמח שהצלחנו לגרום לה לחזור לנשום ולהתנהל בצורה עצמאית", אמר עו"ד רוז. 

צביקה הופמן וערן רוז (צילום: יחצ)
צביקה הופמן וערן רוז (צילום: יחצ)