שני השוטרים המעורבים בתקרית הירי הלילה (שלישי) בטמרה נחקרו באזהרה במח"ש ושוחררו ללא תנאים, בתום מספר שעות של חקירה. השניים טענו בחקירתם כי חשו בסכנה ממשית לחייהם.

תיעוד מזירת הירי בטמרה (צילום: אנשי הדממה)

מוקדם יותר היום התבטא מפקד מחוז הצפון במשטרה, ניצב שמעון לביא, והבהיר כי הוא מגבה את התנהלות השוטרים באירוע. בין השאר אמר ניצב לביא כי יש לנקוט יד קשה נגד מי שתוקף שוטרים וכי "מי שיורה בנשק חם על שוטר - דינו למות". לצד זאת הביע צער על מותו של האזרח אחמד חיג'אזי, שנקלע לתקרית באקראי. במח"ש בודקים כעת מאילו כדורים נפגע חיג'אזי, והאם מדובר בירי של כוחות המשטרה או ירי של העבריינים במקום.

בראיון עם ליאת רון ברדיו צפון 104.5FM אמר ניצב לביא כי:  "הירי עלול להצית את הגזרה? מדובר בשלושה חמושים שמבצעים ירי על שוטרים, קשה לי להאמין שזה יגמר סטרילי", אמר לביא, והוסיף כי "זה לא פלייסטיישן. אנחנו ערוכים להכל".

בתקרית שהתרחשה הלילה נפצע אזרח נוסף, רופא במקצועו. אחד העבריינים נהרג מירי המשטרה ואחד נוסף נפצע. 

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה התראיין בערוץ 12 בעקבות האירועים הלילה והביע תמיכה בהחלטותיו של מפקד תחנת טמרה, שהשיב אש נגד העבריינים ביישוב. "ברגע שהזדהה כשוטר, נפתחה לעברו אש אוטומטית הוא היה חייב להשיב אש ולחתור למגע ואני גאה בו", אמר השר שהוסיף כי "צריך לעשות טיפול שורש שיביא להרתעה של העבריינים. הציבור צריך את זה, הציבור הערבי הוא הסובל העיקרי מהפשיעה בחברה הערבית"