פרקליטות מחוז דרום הודיעה היום (שלישי) לעורכי דינו של אביעד משה כי הם דוחים את כל הצעותיהם להסדר טיעון בעניין. משה מואשם בעבירות של ניסיון רצח וגרימת חבלה בנסיבות מחמירות של אשתו שירה איסקוב והתעללות בקטין חסר ישע בשל העובדה שגרם לבנם הפעוט לחזות במעשה.

בתוך כך, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עודד פורר, בירך על הודעת הפרקליטות ואמר: "הלחץ הציבורי שהפעלנו עבד, ועברנו שלב נוסף במטרה להרחיק עוד יותר את אביעד משה משירה. עם זאת, חייבים לזכור כי ישנם מקרים רבים, הרחוקים מעיני הציבור ומסתיימים בעסקאות טיעון המסכנות את הקורבנות וממשיכות את סבלן לאורך שנים".

שירה איסקוב בדיון על הסדרי טיעון באלימות משפחתית בוועדה למעמד האישה בכנסת. צילום: ערוץ כנסת

כזכור, בשבועות האחרונים דווח כי מתקיימים מגעים בין עורכי דינו של משה לפרקליטות במטרה להגיע להסדר טיעון. על פי אותם דיווחים צפויים היו הצדדים לסכם על עונש של כ-25 שנות מאסר בפועל.

אתמול הופיעה שירה איסקוב בדיון הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת שעסק במדיניות הפרקליטות בהסדרי טיעון בעבירות אלימות במשפחה. בדבריה אמרה שירה: "חייבים לעשות פה שינוי. כשמתחילים לעשות מו"מ להסדר טיעון לקורבן אין דעה בנושא. אם הפרקליטות והסנגור יסכימו לעונש העסקה נחתמת. איש לא ישאל את דעתי". יו"ר הוועדה, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) אמר בתום הדיון: "נוביל בכנסת הבאה תיקון שיחייב את בית המשפט לשמוע את קורבן העבירה לפני החלטה על הסדר טיעון".

הדיווחים על מגעים בין הפרקליטות למשה על עסקת טיעון עוררו זעם גדול בציבור. יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ פורר, הגיב בחריפות וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: ''עסקת טיעון? ירדתם מהפסים? מדובר במקרה קשה, ללא ספקות, שבו האיש ניסה לשחוט את שירה. איפה הפרקליטות מתכוונת ללכת לקראתו?".

בנוסף, בימים האחרונים חתמו יותר מ־25 אלף אנשים על עצומה המביעה התנגדות תקיפה לעסקת טיעון בין הצדדים. "מדינה שלמה הזדעזעה מהאלימות הבלתי נתפסת וניסיון הרצח", נכתב בעצומה, "בנס, איסקוב נותרה בחיים וסיפרה את זוועות היום ההוא. בישראל יש 200 אלף נשים שסובלות מאלימות. עסקת טיעון היא בגדר חטא על פשע והוכחה שכלום לא השתנה ושאין הרתעה לגברים אלימים. זה הזמן להירתם ולטרפד את הדבר. לא נשתוק. אומרים די לאלימות כלפי נשים. כולנו עם שירה".