הממשלה תתכנס היום (רביעי) כדי לדון במצב התחלואה במדינה ולהחליט אם הסגר ההדוק יפוג ביום שישי, כפי שהוחלט בדיון הקודם, או שההגבלות יימשכו עד יום ראשון בחצות.

אתמול התכנסה צמרת משרד הבריאות לדיון הכנה לישיבת הממשלה ולאחר מכן, קיימו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין מסיבת עיתונאים משותפת, שבה התריעו מפני פתיחה מוקדמת ומסוכנת מדי של הסגר.

יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר בדיון על הארכת הסגר (צילום: דוברות הכנסת)

נתניהו הדגיש: "המוטציות מכות בנו ובשל עובדה זאת, המצב נעשה מורכב יותר". ראש הממשלה התייחס לתחלואה הגבוהה בקרב בני ה־50 ומעלה ואמר: "97% מהמתים, נמצאים בתוך קבוצות הגיל 50+. כמעט 100% מהמתים. מבחינת חולים קשים, 93% מהם הם בקבוצות הגיל של 50+ זה דבר שמכה בנו. אם השתלטנו על המחלה בגילאים האלה, אם הצלחנו לחסן ולהגן עליהם, במידה רבה אנחנו בדרך לניצחון על הקורונה. כמובן אם לא יהיו הפתעות כמו מוטציות חדשות שיגיעו לישראל, ולכן אנחנו סוגרים את הגבולות. אני מציב יעד לאומי שהוא הבסיס ליציאה - לחסן לפחות 90% מגילאי ה־50 פלוס, בתוך שבועיים. זה בר השגה משום שכרגע 77% מהם מחוסנים". נתניהו חזר והדגיש את חשיבות ההתחסנות: "חיסון מעל גיל 50 מאפשר להציל חיים, לצאת מההגבלות ולפתוח את הכלכלה. אנחנו לא מתכוונים לעשות זאת בבת אחת, אלא בפתיחה הדרגתית, כבר בשבוע הבא".

שר הבריאות אדלשטיין, התייחס לתהליך היציאה מהסגר: "הממשלה תצטרך להחליט איך לצאת מהסגר. הפער בין מה שביקשנו ביום ראשון, לבין הפתיחה בשישי בבוקר, הוא פער של כ־200 אלף מחוסנים נוספים, מתוכם הרוב בגילאי סיכון. יש עוד דבר נוסף שצריך להבין, אחרי הסגר הארוך והקשה, אם אנחנו פותחים לקראת סוף השבוע, כולנו נהיה במעגלים חברתיים עם המשפחה והחברים. המסחר אם ייפתח, ימשוך אליו מיליוני אנשים, היום הזה יכונה 'יום שישי השחור'. אנחנו צריכים להימנע מזה. אני מקווה שחבריי לממשלה יבינו את זה".

בצה"ל, לנוכח נתוני התחלואה בקורונה הממשיכים לזנק ומספר המאומתים שכבר חצה אתמול את 2,500, החליט הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי על עוצר יציאות ביחידות הלוחמות והסגורות בצבא. יחידות שבהן שיעור החיילים שעבר חיסון שני עומד על מעל 85% יהיו פטורות מעוצר יציאות והחיילים יצאו הביתה כרגיל.

מספר המאומתים בצבא עומד עתה על 2,593, שכל החיילים החולים מוגדרים כחולים במצב קל. רובם אף אינם חשים בתסמינים של המחלה. אבל מנגד, כאשר בצה"ל נאלצים לדחות תרגיל של חטיבת גבעתי, שולחים את כל קורס חובלים לביתם ונאלצים לגייס מילואים להחליף שני סבבים מלאים של תצפיתניות אוגדת עזה, ברור שגם הנזק לצבא חמור יותר מאשר היה בסבבי הקורונה הקודמים.