"נפגשנו במקרה, הרב אלבויים ואני, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והצגנו את עצמנו, אנחנו מתנועת 'כינון המקדש'. ראש הממשלה שאל בפליאה: 'יש תנועה כזאת, אתם רוצים לבנות את בית המקדש?'. ענינו, 'כן'! 'לא ידעתי', השיב ראש הממשלה, ואז המשיך ואמר, 'אני לא יודע הרבה על בית המקדש, אבל בספר יחזקאל יש תכניות לבניית המקדש, תסתכלו שמה'. הוא לא צחק, אמר לי עורך דין ברוך בן יוסף.

כך סיפר לי עו''ד ברוך בן יוסף בסוף השיחה איתו. אם ראש הממשלה לא ידע על תנועה כזו, מה יגידו אזובי הקיר? השיחה עם עורך הדין בן יוסף, שהוא אדם רציונאלי, ממוקד, חד, ולא מתפשר, סבבה סביב האכזבה, או לייתר דיוק תמיהה, מדוע הרבנים האמונים על מה שקדוש שבעם ישראל ובארץ ישראל,  מתעלמים ואף דוחים באופן קיצוני את תפקידו של העם, תפקיד שהוטל עליו על פי הנביאים - חזרה לארץ ישראל מהגלויות השונות ובניה מחודשת של בית המקדש כמקום שמחבר את עם ישראל לאלוהיו בתקשורת ישירה ובלתי אמצעית.



איך זה יכול להיות שאף רב לא מקשר בין מגפת הקורונה העולמית למגיפה שהייתה בתקופת דוד המלך, בה נהרגו 70.000 איש ורק לאחר שדוד המלך הבין שכבשנו את הארץ, הפרחנו אותה ושכחנו לגאול את הר הבית. ורק כאשר הוא ביצע פעולות כמו לקנות את מקום המקדש מארוונה היבוסי ובצע פולחן, רק אז פסקה המגיפה.

"אני מאשים את הרבנים שמחפשים טיעונים תיאולוגים שונים מדוע לא לאפשר ליהודים לעלות להר הבית. דתיים, חרדים, ומסורתיים כאחד", סיכם עורך דין ברוך בן יוסף את השיחה איתי.