בימים אלו מוצע למכירה פומבית מושב האסלה של אדולף היטלר, כאשר על פי ההערכות ההצעה הזוכה צפויה לעמוד על סכום של עשרות אלפי שקלים. על פי הדיווחים, חייל אמריקאי גנב את הפריט הביזארי מחדר האמבטיה הפרטי של הדיקטטור הנאצי, שהיה בבית הנופש שלו בהרי האלפים הבווארים. 

אדולף היטלר (צילום: Getty images)
אדולף היטלר (צילום: Getty images)

סמל רגנוולד בורץ' החליט לבזוז את מושב האסלה, לאחר שקצינים בכירים אמרו לחיילים "לקחת מה שהם רוצים" מהנכס, שנפגע קשות מפצצת של בעלות הברית לקראת סוף מלחמת העולם השנייה. לדבריו של בורץ', אחרי שבחר לקחת את מושב האסלה, הוא נשאל על ידי חייל אחר מדוע בחר דווקא בפריט זה, וענה: "איפה אתה חושב שהיטלר שם את התחת שלו?". 

מושב האסלה של היטלר (צילום: רשתות חברתיות)
מושב האסלה של היטלר (צילום: רשתות חברתיות)

בתום המלחמה, בורץ' שב אל ביתו שבניו ג'רזי, ארה"ב, שם הוא הציב את מושב האסלה בגאווה לתצוגה במרתף ביתו. חלפו שנים ומשפחתו של בורץ' החליטה להציע את האסלה למכירה פומבית, שתיערך בשבוע הבא במרילנד, כך על פי הדיווח של אתר Mail Online. בנוסף לכך, דווח כי הפריט מוערך בשווי של כ-15,000 פאונד (כ-67 אלף שקלים). 

ביל פנאגופולוס, ממנהלי המכירה הפומבית של חברת "אלכסנדר", אמר כי "האסלה תהיה אחד הפריטים שימשכו את העין, ומהמעניינים שאנשים ירצו להוסיף אל אוסף השרידים שלהם ממלחמת העולם השנייה". כמו כן הוא הוסיף: "אלו היו השירותים האישיים של היטלר, זה לא רחוק מכס המלכות שלו". נכון להיום, כיסוי מושב האסלה של ביל ווימן, נגן הבס של להקת הרולינג סטונס, מחזיק בשיא כרהיט היקר ביותר מסוגו שנמכר במכירה פומבית.