בתום הערכת מצב שהתקיימה במשרד הבריאות הורה הבוקר (רביעי) המשרד לקופות החולים להיערך לפתיחת החיסונים לנגיף הקורונה לכל הגילים (מעל גיל 16) החל ממחר.

למרות הפתיחה לכלל האוכלוסייה, הורו שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' חזי לוי לקופות החולים לרכז מאמצים בקבוצות הגיל 50+ ובקרב מרותקי הבית.

השר אדלשטיין ופרופ' לוי קיימו אמש פגישה עם בכירי קופות החולים על אודות פתיחת האפשרות להתחסן עבור גילים נוספים. הפתיחה תתאפשר לכולם נוכח ההאטה בקצב החיסונים והירידה במספר הבאים לקבל את החיסון במוקדים השונים. 

ממשרד הבריאות נמסר כי להזמנת תור לגילאי 18-35 יש לפנות לקופות החולים (החל ממחר).

מקופת חולים מכבי נמסר כי האוכלוסייה החדשה הזכאית להתחסן תוכל להזמין תור החל ממחר בבוקר באמצעות האתר, האפליקציה או במוקד הטלפוני.

במכבי מדגישים את חשיבות ההתחסנות בעיקר בקרב האוכלוסייה המבוגרת הנמצאת בסיכון הגבוה ביותר לסיבוכים כתוצאה מהידבקות בקורונה, וקוראים לבני 50 ומעלה שטרם התחסנו לקבוע עוד היום תור לחיסון.

מלאומית שירותי בריאות נמסר כי הלקוחות מוזמנים החל מהיום לקבוע תור לחיסון באתר לאומית, באפליקציה או במוקד שירות הלקוחות, בטלפון 507*. יש להגיע לחיסון עם תעודת זהות וכרטיס מגנטי של לאומית.

מוקדם יותר היום הודיע אדלשטיין כי 3,237,000 ישראלים התחסנו בחיסון הראשון, מתוכם 1,855,000 קיבלו גם את החיסון השני (אתמול ניתנו 100,000 חיסונים, 70,000 מתוכם מנה ראשונה). השר כתב את הדברים בחשבון הטוויטר שלו.