סקר של וואלה! NEWS ומכון פאנלס פוליטיקס שפורסם היום (רביעי) מעלה כי ישנן שש רשימות מתחת לאחוז החסימה, בהן המפלגות של גנץ וחולדאי. הסקר בוצע בניהולו של מנחם לזר, בקרב 510 משיבים בפאנל אינטרנטי, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסית ישראל. טעות הדגימה המרבית שלו היא 4.4%.

בקרב מפלגות הימין, הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' מקבלת רק 2% מהקולות, בעוד עוצמה יהודית בראשותו של איתמר בן גביר, בשילוב עם מפלגת נעם יקבלו 2.2% מהקולות.הבית היהודי בראשותה של חגית משה, מקבלת 0.4% מהקולות בלבד. 

בשמאל, בעוד מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי ממשיכה להתחזק ומגיעה לשישה מנדטים, כחול לבן והישראלים בראשותו של רון חולדאי יורדות מתחת לאחוז החסימה. מרצ, עם חמישה מנדטים.

אם הבחירות היו מתקיימות היום, לפי הסקר, כחול לבן הייתה מקבלת רק 1.9% מהקולות ואילו חולדאי 0.9%. גם המפלגה הכלכלית של ירון זליכה, רחוקה מאוד מהסף ומקבלת 0.8% מהקולות. עם זאת, בסקרים אחרים היא מתקרבת לאחוז החסימה.

מרב מיכאלי  (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מרב מיכאלי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

מפלגת הליכוד נותרת יציאה עם 31 מנדטים ואחריה בפער, מפלגת יש עתיד בראשותו של יאיר לפיד, עם 18 מנדטים. מפלגתו של גדעון סער יורדת, עם 15 מנדטים בלבד. ימינה בראשותו של נפתלי בנט, עם 12 מנדטים, הרשימה המשותפת עם עשרה מנדטים, וש"ס ויהדות התורה עם שמונה מנדטים. גם ישראל ביתנו נותרת די יציבה עם שבעה מנדטים. 

בהתבסס על נתוני הסקר, גוש ימין הכולל את הליכוד, הסיעות החרדיות וימינה עומד על 59 מנדטים, מרחק של שני מנדטים מרף ה-61 להקמת ממשלה. גוש ה"רק לא ביבי", הכולל את יש עתיד, תקווה חדשה, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, מפלגת העבודה ומרצ, עומד על 61 מנדטים. 

בנימין נתניהו בקופת חולים מאוחדת בבית שמש (צילום: אלי דסה)
בנימין נתניהו בקופת חולים מאוחדת בבית שמש (צילום: אלי דסה)


בשאלה נפרדת בסקר, שבחנה תרחיש של ריצה משותפת של מפלגת העבודה עם חולדאי ועם עפר שלח בהנהגתה של מרב מיכאלי, עולה כי מפלגת עבודה מורחבת תגיע לעשרה מנדטים, עלייה של ארבעה מנדטים לעומת המצב הקיים.

שאלה נוספת בסקר התייחסה לשביעות הרצון מהתנהלות הממשלה בכל הנוגע לאכיפת הקורונה במגזר החרדי: 80% מהמשיבים אמרו שהם אינם מרוצים מהתנהלות הממשלה, ורק 16% אמרו שהם מרוצים. גם בקרב האוכלוסייה החרדית, לפי הסקר, יש חוסר שביעות רצון מהתנהלות הממשלה: 53% מהמשיבים השיבו שהם אינם מרוצים, ורק 37% אמרו שהם מרוצים. 10% אמרו שאין להם דעה בנושא.

בתגובה לסקר, מעוצמה יהודית נמסר: "הציונות הדתית 2%, הבית היהודי .0.4%. ביחד נגיע למעלה מחמישה מנדטים ובנפרד, השמאל יעלה לשלטון. בצלאל וחגית בואו נשב יחד עם נועם בחדר אחד ולא נצא משם עד שנביא בשורה לציבור ונמנע הקמת ממשלת שמאל".