ארכיאולוגים באלכסנדריה שבמצרים חשפו ממצא נדיר שטרם נראה כמותו, במסגרתו נמצאו מומיות בנות 2,000 שנה עם לשונות מזהב. על פי משרד העתיקות המקומי, צוות מצרי-דומיניקני, שעבד במקדש טפוסיריס שבעיר, גילה 16 מומיות אשר הונחו בתוך קברים חצובים, שהיו פופולאריים מאוד בתקופה היוונית והרומית. הממצא האריכיאולוגי הראשון מסוגו:

על פי ההשערות של החוקרים, נטען כי הלשונות הונחו בתוך פיהם של המתים רק לאחר מותם, על מנת שיוכלו לדבר עם האל אוזיריס בחיים שלאחר המוות. המצרים הקדמונים האמינו כי אוזיריס היה אדון העולם התחתון ושופט המתים, ולשון הזהב נועדה על מנת שהמתים יוכלו לשכנע אותם לגלות כלפיהם רחמים. כמו כן, על המומיות נמצא חומר העשוי משכבות של טיח, פשתן ודבק שעטף חלקים מהם, כך לדברי הארכיאולוגית קתרין מרטינז. 

מכ"ל רשות העתיקות באלכסנדריה, חאלד אבו אל חמד, אמר כי המשימה הארכיאולוגית במקדש טפוסיריס חשפה גם את מסכת הלוויה של אישה, עליה היו כשמונה פתיתי זהב וסיכות שיש שמתאימות מאוד לתקופה. עוד דווח כי בעבר נמצאו בתוך המקדש מספר מטבעות הנושאים את שמה ודיוקנה של המלכה קליאופטרה השביעית, שהייתה המלכה האחרונה של השושלת התלמית ששלטה במצרים בין השנים 30-51 לפני הספירה.