לאחר האיחוד: יו"ר הכנסת יריב לוין התייחס הבוקר (חמישי) בריאיון לכאן ב' לחיבור בין מפלגתו של בצלאל סמוטריץ' לזו של איתמר בן גביר ואמר כי "לו ולמפלגתו אין כוונה, שהוא יהיה חלק מהקואליציה, משום שהפערים מאוד גדולים. זהו מהלך הכרחי שהוא טכני – רק לצורך מעבר אחוז החסימה".

במקביל, נמשכים המאמצים במטרה לצרף את הבית היהודי לאיחוד בין איתמר בן גביר לבצלאל סמוטריץ'. יו"ר הבית היהודי, חגית משה דורשת את המקומות ה-2 וה-5 ברשימה המאוחדת, בעוד סמוטריץ', מוכן להציע לה את 2 ו-8. בסביבת נתניהו מבהירים כי ההצעה לשריין ברשימת הליכוד את איש הציונות הדתית רלוונטית רק אם הבית היהודי בפנים.

מוקדם יותר שוחח יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM ובירך על ההסכם לקראת הבחירות עם בצלאל סמוטריץ', "היה דם רע בינינו והיו משקעים, אבל שמנו הכל בצד למען המטרה". כשנשאל על קואליציה פוטנציאלית עם נתניהו ורע"מ של מנסור עבאס, שיתכן ותרוץ בנפרד מהרשימה המשותפת, הבהיר: "יש לי בעיה עם הרשימה הזאת".


החלום שלך מתגשם, אתה מתקרב לכנסת.
"אני חייב להגיד שהחלום לשי זה לא להיכנס לכנסת אלא לעזור למדינת ישראל. החלום שלי זה לעזור לעם שלי, לחיילי צה"ל, להגן על המדינה".

מערכת הבחירות התחילה? אתה מתחיל את תעמולת הבחירות?
"מי שמכיר אותי יודע שזה לא הצגה בשביל בחירות, אני מאמין בזה ונלחם על זה".

מה נתניהו הבטיח לך? יהיה 'כהניסט' בממשלה?
"פנו אליי מכל מיני גורמים ואמרו לי 'נעשה לך ככה', הפעם אמרתי להם 'אני יודע שבסוף זה לא תלוי בכם אלא בכמה נהיה חזקים, אם נהיה חזקים בעזרת השם נקבל הרבה דברים'".

נעלבת?
"אני לא ממשיך של הרב כהנא. הוא היה יהודי יקר שעשה הרבה דברים למען העם והארץ. אני לא מכליל את כל הערבים, אני לא בא להגיד שכל ערבי באשר ערבי הוא אויב שלי, ממש לא. יש הרבה ערבים שרוצים לחיות כאן בשלום ובשלווה - אהלן וסהלן. אני כן רוצה שנפסיק להיות פראיירים, שמי שזורק אבנים על החיילים שלנו – נכסח אותם".

גם אם מדובר במתנחלים שזורקים אבנים על החיילים שלנו?
"אני חייב להגיד שאני חושב שמי שזורק אבנים ולא משנה אם הוא מתנחל או חרדי צריך להיענש. אבל יש הבדל כי כשאתה מדבר על המתיישבים, הם לא אויבים שלך, וגם לא כל הערבים אויבים. אבל מי שאויב שלי אני לא רוצה אותו כאן".

תהיה לך זכות וטו על נושאים אידיאולוגיים מנקודת ראותך?
"אני לא נכנס כחייל של מישהו".

לא חייל של סמוטריץ'?
"מה פתאום? זה בלוק טכני. אני מעריך את סמוטריץ' ואני חושב ששיתוף הפעולה בינינו יביא ניצחון לימין, אני רואה את הלחץ של השמאל והפאניקה".

למה זה לקח כל כך הרבה זמן? יש דם רע ביניכם לא?
"אתם צודקים, היה דם רע בינינו והיו משקעים. אתמול שמנו הכול בצד כי יש לנו מטרה יותר חשובה - למנוע מהשמאל לעלות לשלטון, חד וחלק".

רע"ם של מנסור עבאס תרוץ לבד, אם נתניהו יהיה זקוק לה לקואליציה. תהיה שם?
"מבחינתי, השאלה היא לא ערבי או לא, השאלה היא מי נאמן למדינה הזאת, אוהב את המדינה ומי נגד".

תשב עם מנסור עבאס בקואליציה?
"אני שמעתי שיש ברשימה שלו כאלה שהלכו לבקר מחבלים ולעודד אותם, שיש כאלה שבעד זכות השיבה ולהחזיר פליטים לשייח' מוניס, לרמת אביב. לכן במציאות הזאת אם זה מה שקיים, יש לי בעיה עם הרשימה הזאת, וודאי".

כלומר לא תשב בקואליציה עם עבאס?
"אני אומר דבר פשוט, אני לא מתכנן קואליציות, אני אשב בקואליציה שאוהבת את ארץ ישראל ועם ישראל מי שרוצה להחזיר פליטים מה שנקרא לתל אביב לכבוש את תל אביב אני לא בעניין. אם החבר'ה של מנסור עבאס תומכי טרור, מחבלים, אני לא בעניין איתם".

האם להערכתך, בנט אחרי הבחירות הולך עם נתניהו או חובר לסער?
"שאלת השאלות, בנט רוצה להיות ראש ממשלת הימין, כשרוצים להיות ראש ממשלה ויודעים שיש לימין רוב, אני מתקשה להאמין שאם תהיה הזדמנות של קואליציית 61, שבנט הוא לשון המאזניים שם, הוא יגיד 'זה לא מעניין אותי' ויגרור אותנו לבחירות חמישיות. אני לא בטוח שבצד האחר יש מספרים כאלה".

ימינה תלך עם נתניהו?
"אמרתי שאני מקווה ומאמין, זו ההערכה שלי".