בימים אלו צעירה בריטית, שעברה להתגורר בדובאי בשנת 2018, עומדת בפני שנתיים של מאסר לאחר ששלחה לשותפתה לדירה הודעה בוואטסאפ בה היא קיללה אותה. האישה בת ה-31 מגלוסטרשייר שבבריטניה, ששמה לא פורסם, שלחה לחברתה את הקללה "לכי תז***ני" כבר בחודש אוקטובר האחרון, כחלק מוויכוח שהתפרץ בין השתיים בנוגע למי תשתמש בשולחן האוכל שבביתם על מנת לעבוד מהבית. 

וואטסאפ (צילום: רויטרס)
וואטסאפ (צילום: רויטרס)

הבריטית, שכבר תכננה לעזוב את דובאי על מנת לשוב אל ביתה, גילתה כי נאסר עליה לעזוב את המדינה רק בשדה התעופה, כאשר הרשויות המקומיות שלפו אותה מתור העלייה למטוס. על פי הדיווחים, בת ה-31 כבר שלחה את חפציה בחזרה אל בריטניה ורכשה כרטיס טיסה, כשלפתע עובדי האבטחה של שדה התעופה בדובאי שלפו אותה מהתור וביקשו ממנה להמתין בצד.

רק אחרי שעות של חוסר וודאות נאמר לה כי היא לא תוכל לעזוב את המדינה כיוון שנפתח נגדה תיק משטרתי. הבריטית נדחקה בין תחנות משטרה וניסתה לברר מה הסיבה, עד שלבסוף התברר לה כי שותפתה לדירה הגישה נגדה תלונה בגין הוויכוח שפרץ בין השתיים לפני כארבעה חודשים. בימים אלו, האישה חסרת האונים עומדת בפני מאסר, לאחר שפנתה אל שותפתה והיא סירבה לבטל את התלונה. 

בראיון לאתר החדשות The Sun הבריטי, היא אמרה :"אני לא מאמינה שהיא עשתה לי את זה – איזה רוע. התחננתי בפניה שתבטל את התלונה אך היא המשיכה לטעון שזה היה פלילי. לעולם לא הייתי מצפה מאף אירופי שיעמוד בחוקים המחמירים של האמירויות". בהמשך הראיון היא הוסיפה: "אף פעם בחיי לא נקלעתי לצרות ואני בהלם שאני תקועה פה עכשיו בגלל חילופי הודעות בוואטסאפ שהיו פרטים, והכי גרוע זה שהחפצים שלי כבר בדרך חזרה הביתה והוויזה שלי עומדת להסתיים". 

המנכ"לית המייצגת את העצורים בדובאי, ראדה סטירלינג, פרסמה הצהרה בנוגע למקרה במטרה להזהיר את המבקרים באמירויות. "אנו מסייעים לאישה בריטית שמוחזקת בדובאי בגלל הודעת וואטסאפ פרטית. הודעה שכללה קללה אחת שנאמרה בלהט במהלך סכסוך בין שותפות. חוקי עבירות הסייבר הקיצוניים באמירויות כבר היו אחראים למעצרים רבים של אזרחים זרים – היזהרו".