טרגדיה בגבעת זאב. הפעוט בן השנתיים שטבע אתמול בביתו נפטר הלילה (חמישי) בבית החולים הדסה הר הצופים, לאחר שכשלו מאמצי הרופאים להצילו. מבית החולים נמסר כי "לצערנו, למרות מאמצי הצוות הרפואי, בחצות הלילה נקבע מותו של הפעוט אשר פונה אל חדר המיון ילדים כשהוא במצב קשה ביתר ומחוסר הכרה לאחר טביעה".

מחקירה ראשונית עולה שהג'אקוזי הביתי היה מכוסה, אלא שעל הכיסוי הייתה שלולית קטנה והפעוט, שכנראה טיפס על הכיסוי, נתקע עם ראשו בתוך השלולית וטבע.

שלשום טבע תינוק בן תשעה חודשים באמבטיה בביתו שבעכו. אנשי מד"א טיפלו בו באופן ראשוני וביצעו גם פעולות החייאה. לאחר מכן, פינו אותו לבית החולים נהריה.

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, זה המקרה הראשון ב-2021 של מוות בטביעה של פעוט. בחמש השנים האחרונות (2021-2016) טבעו למוות 100 ילדים, מתוכם עשרה 2020. כשליש ממקרי הטביעה בשנים האחרונות התרחשו בבית ובסביבתו.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "אנחנו שולחים ניחומים למשפחה. נהוג לחשוב שהבית הוא המקום הבטוח ביותר לילדים, במיוחד בסגר - אבל מרבית תאונות הילדים מתרחשות בבית. רק בשבועות האחרונים שמענו על שני מקרים של פעוטות שטבעו באמבטיה, והיום פעוט איבד את חייו בשלולית שנקוותה על כיסוי הבריכה. חשוב להבין שפעוט יכול לטבוע גם במים רדודים בעומק סנטימטרים בודדים. ילדים נמשכים למים, אך בגלל שמרכז הכובד נמצא בפלג הגוף העליון, הם נוטים ליפול למים עם הפנים קדימה. ברגע שהפה והאף שלהם מכוסים במים, הם במצב טביעה ואינה יכולים להתריע שהם בסכנה או לצעוק לעזרה. בתוך דקות בודדות הם עלולים לאבד את חייהם. אנחנו קוראים להורים אל תגידו לי זה לא יקרה - בסביבת מים לא משאירים את הילדים ללא השגחה אפילו לרגע. מרוקנים אמבטיות, דליים וכל מאגר מים אחר מיד בתום השימוש".