ג'ו דימאו, בן ה-22 מניו ג'רזי, ארה"ב, הוא הראשון בעולם שעבר ניתוח להשתלת פנים שארך 23 שעות, לאחר שכמעט ומת בעקבות פיצוץ של מכוניתו שהתרחש בשנת 2018. הבחור הצעיר נרדם ברכבו כאשר הוא החל לעלות בלהבות, מה שהותיר אותו עם כוויות רבות בדרגה שלוש, על כ-80 אחוז מגופו. הצלקות מהאירוע היו קשות עד כדי כך שהותירו אותו ללא שפתיים או עפעפיים. צפו בראיון עם ג'ו וההסבר של אוניברסיטת ניו יורק:

ג'ו דימאו ואוניברסיטת ניו יורק - הניתוח להשתלת פנים הראשון בעולם (צילום: רויטרס)

ד"ר אדוארדו רודריגס, אחד המנתחים הפלסטיים של אוניברסיטת ניו יורק, אמר בראיון לעיתון החדשות New York Post, כי דימאו נאלץ לעבור כ-20 ניתוחים על מנת לשחזר את החלקים שנפגעו. הצוות באוניברסיטה החליט לנקוט בצעד חדשני, לאחר שנמצא תורם עבורו, מה שלא היה משימה קלה בהתחשב במערכת החיסון הרגישה של ג'ו. 

ג'ו דימאו לפני התאונה הקשה  (צילום: צילום מסך: רויטרס)
ג'ו דימאו לפני התאונה הקשה (צילום: צילום מסך: רויטרס)

תורם, שהעדיף להישאר אנונימי, היה אחד משישה אחוזים בלבד מהאוכלוסייה שנתוניו יכלו להתאים לדימאו. ב-10 באוגוסט האחרון התורם הגיע אל בית החולים והציע את עזרתו, שהתקבלה בשמחה. כעבור מספר ימים ד"ר רודריגס והצוות שלו ביצעו את הניתוח המסובך במשך כמעט יממה, ועל פי הדיווחים, דימאו הוא הראשון בעולם ששרד ניתוח מסוג זה. בעקבות הניתוח, דימאו זכה לידיים ופנים חדשות, וחשף את התוצאה רק בתחילת השבוע. 

בראיון ד"ר רודריגס אמר: "רוחו הייתה כל כך חזקה. הוא פשוט ידע שזה לא יהיה הסוף שלו". כמו כן, בחודשים שלאחר הניתוח, דימאו הצליח להתגבר על קשיים שנגרמו כתוצאה מהפיצוץ הקשה, שנראים לנו שגרתיים – להתלבש, לטייל עם הכלב ולשחק בבריכה עם חבריו. בראיון דימאו אמר: "תמיד יש אור בקצה המנהרה. לעולם אל תוותרו ואל תיתנו למראה שלכם להאט אתכם, יש הרבה דברים טובים בחיים. עוד לפני הכוויות הייתי אותו הבחור, זה בסך הכל עוד שלב בחיי ואני לא אתן לו לעכב אותי".