סקר מנדטים שנעשה אתמול (חמישי), במהלך היום האחרון להגשת הרשימות המתמודדות בבחירות לכנסת ה־24, עבור “מעריב־סופהשבוע”, מצביע על התחזקות גוש “רק לא נתניהו”, החוצה את מחסום ה־61, היחלשות מסוימת בכוחה של הליכוד ומגמת התאוששות של מפלגת העבודה.

מרב מיכאלי על הפריימריז לרשימת העבודה לבחירות (צילום: אבשלום ששוני)

על פי הסקר, שנערך על ידי פאנלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר, לו הבחירות היו מתקיימות היום הייתה מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו זוכה ב־29 מנדטים, ירידה במנדט לעומת הסקר הקודם. יש עתיד בראשות יאיר לפיד ותקווה חדשה-אחדות לישראל בראשות גדעון סער, שניים הטוענים להחליף את נתניהו, משתוות בסקר הנוכחי בכוחן ומקבלות 16 מנדטים כל אחת, לאחר שבסקר הקודם לפיד דווקא פתח פער על פני סער פער של 4 מנדטים. ימינה בראשות נפתלי בנט מקבלת 11 מנדטים, ירידה במנדט לעומת הסקר הקודם.

הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה, שהתפצלה אתמול וכוללת את חד”ש, תע”ל ובל”ד, מקבלת בסקר הנוכחי 10 מנדטים, אבל מתנדנדת לכיוון ה־9, בעוד שרע”ם בראשות מנסור עבאס, שהחליט להתמודד לבד, לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 0.9% בלבד. שאר המפלגות: ישראל ביתנו 8 מנדטים, ש”ס 8, יהדות התורה 7.

מפלגת העבודה, שעברה בשבועות האחרונים תהפוכות גדולות, ממשיכה במגמת התחזקות בהנהגתה של ח”כ מרב מיכאלי ומקבלת השבוע 6 מנדטים לעומת 4 בסקר הקודם. מרצ מתרחקת מהקו האדום עם 5 מנדטים. כחול לבן בראשות בני גנץ נמצאת מתחת לאחוז החסימה, אולם על פי ההערכות היא עשויה להתחזק ולשאוב את קולות תומכי חולדאי, שפרש אתמול מהמרוץ. מתחת לאחוז החסימה נמצאת גם המפלגה הכלכלית החדשה של ירון זליכה – 1.1%. באגף הימני, החיבור בין בצלאל סמוטריץ’ לאיתמר בן גביר במסגרת הרשימה המאוחדת של הציונות הדתית מעביר אותם את אחוז החסימה עם 4 מנדטים.

מבחינת הגושים: הגוש התומך בנתניהו – הליכוד, ש”ס, יהדות התורה והציונות הדתית – 48 מנדטים, לעומת גוש רק לא נתניהו – סער, יש עתיד, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, העבודה ומרצ עם 61 מנדטים, המונעים מנתניהו כל אפשרות להרכבת ממשלה בראשותו. ימינה – 12 מנדטים.

בסקר גם נמדדה “ראש בראש” מידת ההתאמה לראשות הממשלה: נתניהו 47% - סער 42%. נתניהו 56% - לפיד 36%, נתניהו 43% - בנט 39%.