חרף מאמציו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למען ריצה משותפת של בצלאל סמוטריץ' ועורך הדין איתמר בן גביר, מפלגת הבית היהודי בראשות חגית משה הודיעה כי היא לא תתמודד בבחירות הקרובות אך תתמוך בנפתלי בנט, יו"ר ימינה, מבחוץ. יו"ר הקואליציה מיקי זוהר שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM והתייחס לנושא. כמו כן, הגיב לדברים הקשים שאמר בנט ב"בחירות אישיות" על הטיפול בהתפשטות נגיף קורונה.

חיים רמון אמר בריאיון עכשיו: "נתניהו לא יהיה רה"מ אחרי הבחירות במרץ, והמנצח יהיה בנט. יש לבנט סיכויים טובים להיות רה"מ. בנט שיחק הכי נכון בקלפים שיש לו, והוא לשון המאזניים, דבר שלא היה עד היום. יו"ר הקואליציה מיקי זוהר בוקר טוב. מה אתה אומר?
"בזמן כזה, הייתי מצפה מכולם לומר את האמת ולהיות כנים עם עצמם, כי אני חושב שכולנו מבינים שהיינו רוצים שאת המשבר הזה של הקורונה ינהל מישהו עם ניסיון מוכח".

אתה רואה את המספרים, אין 61 לגוש נתניהו.
"לפני שנדבר על הניתוח הפוליטי אני חייב לומר, הייתי רוצה מישהו שיעמוד בראשות הממשלה עם ניסיון מוכח, שיוכל לעמוד מול הממשל האמריקני החדש, שיוכל לנהל את הסכנה האיראנית שהולכת וגדלה מיום ליום ומישהו שידע לשקם את הכלכלה. נתניהו הרבה יותר טוב מכל המועמדים האחרים. זה נורא תלוי במבנה המנדטים. כרגע, הולך ומתהווה גוש שתומך בוודאות בנתניהו שיכול להתקרב ל-50 מנדטים ויכול להיות אפילו יותר".

על פי הסקר שלנו אתם 48 עם החרדים והאיחוד.
"ככל שנהיה מעל 50 מנדטים, 54-52 צריכה להיות השאיפה, כמובן שהממשלה הזאת תוקם".

בנט רץ אליכם?
"אם בנט יצטרך לבחור בין שתי האלטרנטיבות, להצטרף עם 8-7 מנדטים לממשלתו של נתניהו או להקים ממשלה עם הרשימה המשותפת, לפיד ומרצ וגם עם ליברמן שפשוט אנטי-חרדים ואנטי כל מה שקשור לדת, אז הדבר הזה לא יהיה פשוט מבחינתו של בנט".

נתניהו יהיה מוכן לתת לו רוטציה?
"אני אומר חד משמעית, אסור לדבר על נושא הרוטציה, הוא לא יכול להיות רלוונטי יותר, לא רוטציה ולא פריטטיות".

גם אם יזדקק לו?
"אני חושב שהדבר היחידי שצריך לקרות זה שהליכוד יהיה מספיק חזק על מנת להרכיב את הממשלה בהנהגת נתניהו לארבע שנים".

לא ייתן רוטציה?
"חד משמעית, לא תהיה שום רוטציה ולא יהיה שום דבר. יהיה ניצחון ברור של הליכוד בעזרת השם והרכבת הממשלה על ידי נתניהו".

בנט תוקף בחריפות את נתניהו, מאשים אתכם: "נתניהו ומירב רגב וצמרת הממשלה נושאים באחריות ישירה למחדל המוטציות בנתב"ג שהביא למותם של אלפי ישראלים, לתחלואה נוראה והחריב פה חלקים גדולים מכלכלת ישראל ומפרנסת ישראל".
"נורא קל לבקר את הממשלה כשאתה יושב באופוזיציה ובעצם מתעסק בפוליטיקה ולא בעשייה אמיתית יום-יומית בהתמודדות מול משבר עולמי".

עובדתית הוא צודק, חצינו את 5,000 מתים מקורונה.
"אף אחד לא יכול לדעת או לצפות בדיוק מה יתרחש כי אתה תלוי בהרבה פרמטרים, אבל דבר אחד אני יודע, יש אדם אחד ואני מדגיש את זה, שהחליט שהדרך היחידה לצאת מהמשבר של הקורונה זה באמצעות הבאת מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל".

תשים את דף המסרים בצד.
"ניסים, תגיד לי - האם אתה מודה לנתניהו"?.

אני לא מרואיין. כולנו בעד חיסונים. אני חושב שהחיסון דבר חשוב.
"הוא גרם לכך שישראל תהיה כנראה הראשונה שיוצאת מהמשבר ואת זה אתם שוכחים להזכיר, אתם מתמקדים בנושאים שלא אופייניים רק לישראל. בעולם כולו יש מחיר כבד לווירוס הקורונה, נקודה".

השקעת מאמץ באיחוד בין סמורטריץ' לבן גביר. לא מפריע לך להכניס אדם כזה לכנסת?
"לא, התשובה היא לא. מנסים לעשות את בן גביר היום כאיזה מישהו שרוצה לפגוע במדינת ישראל. זה לא נכון. יש לו עמדות כמובן מאוד ניציות ולא עמדות מרכזיות, אבל הוא לא הגיע לפוליטיקה כדי לפגוע במדינת ישראל, ממש לא. בן גביר לא בליכוד, תשפטו את בן גביר כח"כ מתפקד ולא בהתאם לכל מה שהיה בעבר ובהיסטוריה. אני חושב שזה הדבר הנכון ובסוף כשאני מסתכל על התמונה הכוללת, אם תניח את בן גביר מצד אחד ומצד שני את אחמד טיבי ואיימן עודה, האמן לי שאני מתחבר מאוד לבן גביר מאשר לעודה וטיבי לכן אי אפשר להפוך את בן גביר למישהו שפוגע או רוצה להרוס את מדינת ישראל, זה לא המצב".

אבל יו"ר הכנסת אמר את זה.
"לא אמרתי את זה, לוין אומר את זה".

אין לנו כוונה שיהיו חלק.
"בן גביר לא חבר ליכוד ודרכו היא דרך עוצמה יהודית. זו דמוקרטיה, לכל אחד יש את העמדות שלו".

לא מעליב שהנשיא ביידן מייבש את נתניהו ועדיין לא ענה לו על הברכות ששלח?
"אני חייב לומר, אתם קצת פתטיים, אל תיפגע. אני שומע את הניסיון להציג את נתניהו כמי שלא יכול להסתדר עם הממשל האמריקני. אף אחד לא יוכל לעמוד מול הממשל האמריקני בנושא האיראני חוץ מנתניהו".

לא מבייש?
"אף אחד לא יוכל לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל והאינטרסים של מדינת ישראל, חוץ מנתניהו".