מהמרים על החיים: חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד ערכו לאחרונה מחקר בקרב כ־100 אלף חשבונות בנק אנונימיים בבריטניה, שמתוכם קרוב למחצית מבעלי החשבונות ביצעו לפחות עסקת הימורים אחת בחייהם. על פי הממצאים, המהמרים הכבדים מתוך אותם בעלי חשבונות נמצאו בסיכון גבוה למות חמש שנים מוקדם יותר מאלה שלא מהמרים.

המחקר, שפורסם בשבוע שעבר בכתב העת Nature Human Behavior, מגלה כי מהמרים כבדים, שבזבזו יותר מ־30% מההוצאות החודשיות שלהם על הימורים, נמצאו בסיכון גבוה יותר ב־37% למות מאלה שלא מהמרים, ללא קשר לגילם ומינם. עוד צוין כי גם המהמרים המתונים, שהימרו בסכומי כסף נמוכים, סיכנו את בריאותם אולם באופן פחות משמעותי.

עוד גילה המחקר כי קיים קשר בין הימורים להיעדר טיפול עצמי כמו חוסר בפעילות גופנית, פעילות חברתית, או תחביבים. עוד התברר כי אנשים שמוציאים יותר כסף על הימורים פחות נוסעים למקומות שונים ונוטים לבזבז את כספיהם במהלך הלילה.

עם זאת, צוות החוקרים הדגיש כי יש צורך במחקרים נוספים בקרב האוכלוסייה, והוסיף כי המחקר שנערך לא כלל הימורים במזומן.

בתוך כך, מחקר נוסף, שנערך באוניברסיטת גלזגו שבסקוטלנד, בחן את הקשר בין מהמרים צעירים לבין התאבדות וגילה כי צעירים בני 16־24 הסובלים מבעיית הימורים נמצאים בסבירות גבוהה פי 9 לסיים את חייהם מאחרים שלא מהמרים.