יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס להחלטה על סיום הסגר ופתיחת מערכת החינוך. הוא נשאל עד כמה ההחלטות פוליטיות, והשיב: "הכול פוליטי אין שום דבר ענייני. בעיית הבעיות שאנחנו כולנו נמצאים בסגר בגלל שדרעי וליצמן שמו וטו על הסגר הדיפרנציאלי, תוכנית הרמזור".

המשטרה אוכפת את הנחיות הסגר בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

האו הסביר כי זו הסיבה שהכל מושבת - "המסחר, התרבות, הספורט, הכל בגלל שדרעי וליצמן לא מוכנים שיהיה מיקוד בערים האדומות, כי רובן לצערי הן ערים חרדיות". לדבריו, גם כשיש סגר - זה ישראבלוף. "היו צריכים לעשות סגר דיפרנציאלי אבל בנוסח יום כיפור ולא בנוסח הישראבלוף, שבעמנואל כל מוסדות החינוך פתוחים", הדגיש. 

גם גנץ בוחש?
"גנץ לא רלוונטי אבל כשאתה מסתכל על כל עמנואל ובית"ר עילית ובית שמש החרדית כל מוסדות החינוך פתוחים, כל המגזר הערבי עם אותם ערים אדומות כל המסחר פתוח אתמול בטמרה לא היה זכר לסגר אז על מה הם מדברים? כולנו בעונש קולקטיבי בגלל מחויבות של נתניהו לעבאס מנסור, דרעי וליצמן".

אתה רואה את זה גם בערים חילוניות לגמרי, עסקים פתוחים.
"הכול ישראבלוף כל הסגר הוא ישראבלוף אם רוצים סגר תעשו כמו יום כיפור, הרי נתניהו כל מה שהוא חושב על המשפט שלו מחר, איך הוא מעביר חוק צרפתי ופסקת התגברות ובשביל זה הוא צריך את מנסור עבאס, דרעי וליצמן".

לא תשב עם חרדים בממשלה, אתה מעדיף את העבודה עם המשותפת?
"המשותפת היא רשימה תומכת טרור ומחוץ לתחום הם פשוט תומכי טרור הצביעו נגד הסכם שלום עם המפרציות כמו שהצביעו נגד הסכם השלום עם מצרים, החרימו את הלוויה של שמעון פרס".

כולם?
"כולם ללא יוצא מן הכלל, כולם החרימו את הלוויה, עלו לקבר של ערפאת".

לא המשותפת ולא החרדים, מה עם העבודה?
"בהחלט העבודה, מרצ כל המפלגות הציוניות ליברליות ממרצ ועד ימינה כולם חייבים להיות בקואליציה אחת".

תשב עם ח"כ שמלגלגת על עמידה בצפירה?
"אני לא יודע מי זאת, אני יודע שיאיר גולן היה סגן הרמטכ"ל ואלוף פיקוד הצפון והעורף ,אני הכרתי אותו כסגן רמטכ"ל והיה מועמד של נתניהו לתפקיד הרמטכ"ל ואני מניח שאם ביבי מכשיר את התנועה האסלאמית אנשים שרק לפני שנתיים עבאס נסע להתחבק ולהתנשק עם ראשי חמאס הנמצאים שם, עם חאלד משעל אז שיפסיקו לבלב לנו את המוח".

אמרת שלא תשב עם תלמידו של הרב כהנא איתמר בן גביר אבל עיתון הארץ אמר שהיית חבר בתנועה.
"כל מה שמפורסם בהארץ בהקשר של אביגדור ליברמן, אני יכול רק לצטט את הקלטת שפורסמה ברבים ששם נאמר על ידי 2 עיתונאים בכירים כולל חיים לוינסון שמה שמעניין את עיתון הארץ זה הראש של ליברמן ,אנחנו חייבים את הראש של ליברמן. לגופו של עניין הכול כמו שמתפרסם שם בהקשר שלי שקר וכזב".

לא היית חבר מעולם בתנועת כך?
"שקר וכזב, בדיות, מעולם".

איתמר בן גביר פסול?
"איתמר בן גביר כמו כל החבורה שם זה חבורת משיחים וגם פה צריך להבין מה זו תנועת נעם, אחת המרכיבות של אותה רשימה. הרי המנהיג הרוחני שלהם, הרב טאו, תקראו מה שאומר -השכלה לאישה פוגעת באיכות החיים של האומה. מקומה של האישה בבית ולא במרחב הציבורי. הרי זה המאה השלישית לפני הספירה, לא המאה ה-21. חבורת משיחים הזויים שגם נתניהו רוצה אותם, רוצה את סמוטריץ' כשר המשפטים, את איתמר בן גביר כיו"ר ועדת חוק ומשפט".

בצלאל סמוטריץ, איתמר בן גביר ואבי מעוז חותמים על איחוד (צילום: ללא)
בצלאל סמוטריץ, איתמר בן גביר ואבי מעוז חותמים על איחוד (צילום: ללא)

גם סמוטריץ' פסול?
"כמובן, כל החבורה הזאת, אני מציע שתקריאו פעם את המצע, כל מה שכותב המנהיג הרוחני שלהם".

אם נתניהו ייגש אליך אחרי הבחירות ויציע לך להיות שר המשפטים?
"נתניהו חייב ללכת הביתה. שלוש פעמים מנעתי מעם ישראל הקמת ממשלה חרדית משיחית וזה תפקידנו. נתניהו לא  בא בחשבון בשום וריאציה. צריך להגיד לו תודה יפה על כל מה שעשה ויש לו זכויות ושישחרר. שיעזוב אותנו, נסתדר בלעדיו".

מי שמפעיל את מתנגדי החיסונים זה מחנה רק לא ביבי?
"צריך להטריד אותנו אותה אישה שנרצחה והממשל העד עכשיו מסרבת להעביר תקציבים למאבק באלימות נגד נשים, תקציבים שהממשלה התחייבה. עד היום כבר שבועיים וחצי נשיא ארה"ב עדיין לא הרים טלפון לראש ממשלת ישראל. מה קורה עם מערכת החינוך צריך להטריד אותנו, עם התלמידים והמורים וההורים. אף אחד לא יודע איך להתארגן".

אתה אמרת שרק עשרה בני אדם ימותו מקורונה
"כולם תלכו ותתחסנו, אני התחסנתי פעמיים. אין אף אחד במפלגה שלי שאומר אחרת, יש את אלי אבידר שמאמין ביוגה ובטבעונות ומלינובסקי התחסנה בעצמה. לכו להתחסן".

איך אתה מסביר את אי העלייה בסקרים.
"סקר זה כלי חשוב אבל אל תיקחו את זה ברצינות יתר. כל מי שמסתכל על הסקרים והפערים, ראינו גם במעריב, ערוץ 12 ו-13, לא רק הבוחרים מבולבלים גם הסוקרים, כנראה יש יותר מדי התלבטויות. מה שאני יכול להתחייב שאנחנו נגיע למספר דו ספרתי, יש לי מספיק ניסיון ואין חכם כבעל ניסיון".

אתם על 8-7
"אנחנו נגיע למספר דו ספרתי אני יודע לקרוא את המפה היטב. כבודם של הסוקרים במקומם מונח אבל זה לא תורה מסיני. ראיתי שהסוקרים מבולבלים אז ניקח את זה בעירבון מוגבל".

חיסון לקורונה (למצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אבשלום ששוני)
חיסון לקורונה (למצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אבשלום ששוני)

27 נשים נרצחו בשנה החולפת, האחרונה דיאנה רז שנרצחה על ידי בן זוגה השוטר.
"אנחנו מטפלים, המפלגה היחידה מאופוזיציה שהעבירה חוק שמונע אפוטרופסות מבעל שניסה לרצוח אישה, זו ישראל ביתנו. פורר בתור יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה העביר את החוק, כולנו תמכנו ונמשיך. אנחנו היחידים בעלי מחויבות. הממשלה מינתה ועדה שקבעה מה צריך לעשות והיא מטרפדת. יש עוד דבר שאני מבקש לשים לב, היום הממשלה חייבת לתת תשובה לבג"ץ על גיוס בני הישיבות אני מקווה שבג"ץ יכריע וממחר כל בני ה-18 החרדיים יצטרכו לשרת או שירות צבאי או לאומי. אני חושב שהגיע הזמן, אי אפשר רק לפגוע באלו שמשרתים ביחידות קרביות. הממשלה מנסה לבטל תוכנית שאני אישרתי כשר הביטחון ממדים ללימודם קרי חיילים מיחידות קריבות מקבלים סיוע למימון תואר ראשון אבל את כל הקצבאות ממשיכים לתת ב-1 לחודש כמו שעון שוויצרי".