איש התקשורת גל אוחובסקי עורר בסוף השבוע סערה, כשאמר בראיון לשי שטרן בערוץ 13 כי "צריך להכריז מלחמה על החרדים. מלחמה אזרחית, מלחמה. כדי שהם יבינו כי צריך שם ניעור. זה כמו כת". הבוקר (ראשון) שוחח אוחובסקי עם בן כספית וינון מגל ב-103FM וניסה להסביר את דבריו.

התחלת למכור מוצצים וחבילות לפורים?
"אני מחלק חינם משלוחי מנות, אני מחלק חינם סטים של תחפושות וביצים. אגב אלפי הודעות, באופן מפתיע חלקם הגדול הם אנשים שמחזיקים מספרי סלולרי אנגלים ואמריקנים, רק אמרתי".

רוצה לחזור בך מהדברים?
"לא, אבל אני רוצה להסביר. אני חושב שבתקופת הקורונה, במסגרת השבר הגדול שיש כאן, התברר הגודל, העומק והעוצמה של האוטונומיה החרדית בתוך ישראל ואני חושב ששתי החברות, מה שנקרא הציבור הכללי והציבור החרדי, חייבים להתנער. זאת אומרת, יש מצב בו יש ציבור שלם בישראל שהחוק בעיניו, יש מישהו מעל החוק. יש רבנים שהם מעל החוק ולכל אחד יש רב אחר, זה לא שיש רב אחד".

כשאתה מדבר בטרמינולוגיה של מלחמה...
"אני חושב, וזה לא אנטישמי ואני לא שונא אף אדם ואף חרדי, אבל יש ציבור שמאוד קשה לנהל אותו, ובשנים האחרונות פלוס זה שהוא ישב בשלטון, שר הבריאות למשל, הרס את מערכת הבריאות. הציבור הגיע למצב שהמדינה צריכה לנער אותו, אחרת הציבור ישתלט על המדינה ואני לא מדבר על הדתה".

המילה מלחמה קשה.
"כל מה שאתם רוצים זה לחזור מהמילה מלחמה? אם הציבור החרדי לא לומד לימודי ליב"ה, מתמטיקה, אנגלית ורק דברי קודש, למה יש להם כל כך הרבה שגיאות כתיב? העברית הכי גרועה ששמעתי בחיים".

אתה אומר מלחמה ולפני שבוע-שבועיים בהלוויה כתבת 'אח"כ שואלים למה שונאים אותם'. זה דיבור לא מקובל. זה כמו שאומרים על ההומואים.
"בוא נתחיל מזה שהסיטואציה היא שמתחילת הקורונה יש אינסוף רבנים שמסבירים שהקורונה באה בגלל ההומואים, אני לא אמרתי שהקורונה באה בגלל החרדים. באופן קבוע אני נמצא במצב שרב אומר שאני סוטה או חלאה, נשאלת גם השאלה איך לכל כך הרבה חרדים יש 'גיפים' מגעילים של... באמת אני לא רוצה להיכנס לזה, של קללות על הומואים עם תמונות. זו גם שאלה מעניינת". 

חוזר בך או לא?
"אני לא מוכן לתת לך (ינון) ציוץ כיפי, זה לא מגיע לך. אני מוכן לחזור רק אצל בן".