הלו, חברים. מה זו החלוקה עכשיו של ערים לצבעים? נזכרתם לעשות שימוש בדרך מעוותת בתוכניתו של פרופ' רוני גמזו? מה זה, תל אביב־יפו עירי, שלפני שלושה ימים היו בה 3% מאומתים - הפכה פתאום לעיר כתומה? אתם רציניים? מבלי לשקלל בסיכום את מספרי השיא של המתחסנים בה?

למה לא משקפים את שקלול המתחסנים, לצד התחלואה הקשה והתמותה לפי ערים, שכונות ומגזרים, כדי להציג בגרף ברור מי ממשיך לסכן אותנו במגיפה? ואם המצב כה מסוכן והמומחים כה ספקניים, אז למה בכל זאת יוצאים מהסגר? האם בכלל היה צריך להיכנס אליו? מה הועילו כיווצי האקורדיון הנתניהותי לשיטוח העקומה?

למה בראש עדיפויות קבינט הקורונה לא נמצאים מערכת החינוך המשותקת זה שנה וההורים והילדים שבבית, שמתפתחים בייאושם למוטציות־הורים ולמוטציות־ילדים, וכנ"ל וריאנטים של מובטלים, חל"תים, סוחרים קטנים, מסעדנים, שחקנים ובדרנים? והאם החרדים האדומים יפתחו את הת"תים והישיבות ויערכו עוד הלוויות וחתונות ברוב עם, כשמגזרים אחרים יצייתו להשבתת החינוך? איזו בשורה יש בכך לעמישראל?

חיטוי בית ספר, ארכיון (למקום המצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
חיטוי בית ספר, ארכיון (למקום המצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


הבשורה היא, גבירותיי ורבותיי, שנעשה ה־כל, כולל הכל, שלא להפריע לבנימין נתניהו להגיע ל־23 במרץ כמנצח ומושיע ומחזיר את ישראל, הראשונה בעולם, לעצמה. כן. יש הסבורים, בייאוש או בתקווה, שנתניהו, גאון האשליות ומאסטר הולכת השולל, מתקרב למטרתו, השגת 40 מנדטים לליכודיהו ו־(לפחות)61 מנדטים לקואליציית דרעי־גפני־יריבלוין־בנגביר־אוחנה־ליצמן, בסקרים ואז בבחירות.

האם ישכחו לנתניהו את כל מעלליו ומחדליו ויאפשרו לו ולחרדים המושלים בו ממשלת סריסים ונתינים כנועים, חסינות ו/או חוק צרפתי, בליווי תקשורת חנפה, מתמוגגת ומרוצה ("ראיתם איך פירק את כולם והשיג את זה? איזה גדול!")? והכל כשהוא מנסה להפוך כל כשל ומחדל שלו לטובת עניינו האישי: מהעברת הטענות על תיק 5000 פלוס המתים בקורונה לגנץ - ועד לניצול פוליטי של החלטת בית המשפט הבינלאומי בהאג לאשר פתיחת חקירה נגד ישראל על פשעי מלחמה שביצעה לכאורה בפלסטינים - כדי לאחד מאחוריו את העם. הכל כדי להנכיח את תקפותוֹ והכרַחיותו לפני שופטיו היום ובוחריו בעוד 43 ימים.

נתניהו פיתה את יריביו התמימים, גנץ ואשכנזי למלכודת הדבש בממשלת האחדות, ופירק את הכוח הפוליטי־חברתי הגדול ביותר שגובש נגדו ("ראיתם איך טמטם וטאטא אותם? ענק!"). הוא פנה לשסע גם את המפלגה הערבית המשותפת, בפיתוי של שוויון אזרחי מלא (לא כולל חוק הלאום), ובדרך לסגר הרביעי גם אולי הרוויח כמה קולות של אזרחים ערבים תמימים ("ראיתם איך הצליח לפרוץ למעוז הסמול ולשחק בכל הערבים האלה, שלא ינהרו לקלפי נגדו? גאון!").

כי לנתניהו יש מענה לכל: התשובה לעלייה בשיעור התחלואה ולתמותה היא חיסונים ("בזמן שמתנגדיו של נתניהו התעסקו בפוליטיקה קטנה, ראש הממשלה הביא מיליוני חיסונים ויוציא את ישראל ראשונה בעולם מהקורונה"). התשובה למגיפה הנוסקת בערים החרדיות, להפקרות ההתקהלויות והאכיפה, היא הסכמי השלום עם האמירויות. התשובה למשפט ראש הממשלה שמתחדש היום היא המשך המתקפות על היועמ"ש, בסיוע שר הבט"פְּוֹחנה. התשובה למאבדי הפרנסה, העסקים והתקווה היא בהבטחות לדמי כיס ובבשורה שהביבי הצליח לפורר את כל מתנגדיו הסמולנים.

אז בחשבון אחרון יגידו, כן, מניפולטור, שקרן, לכאורה מושחת ומשוחד, מוכר אותנו לחרדים, ניהל פוליטית ואסונית את משבר הקורונה, אחראי לאלפי מתים, למיליון מובטלים ופושטי רגל; מבטיח ולא מקיים, מסכסך בין חלקי העם. הכל נכון – אבל מצד שני, הוא קוסם. הוא ענק. חד־פעמי ונצחי והושיע את עמישראל בחיסונים שהמציא והביא לבד. אין עליו. תנו לעמישראל לִשְׁפּוֹת ותראו איך יוציא אותו זקאי.