מיזם ההשקעות הבינלאומי באבו דאבי שיזם שר האוצר לשעבר משה כחלון מתקשה להתרומם בשל כמה סיבות, ובראשן - משבר הקורונה. כך נודע ל"מעריב". כחלון אמור היה לטוס לאבו דאבי כדי לקדם את המגעים בין הצדדים השונים, אולם בעקבות הנגיף ושיעורי התחלואה הגבוהים נסגרה המדינה לטיסות.

סיבה נוספת לכך עשויה להיות חילופי השלטון בארה"ב ובחירתו של ג'ו ביידן לנשיא. בניגוד לקודמו דונלד טראמפ ייתכן כי ביידן מחויב פחות לקידום מערכת היחסים בין ישראל לאמירויות, הכוללות גם את אבו דאבי ודובאי. עוד סיבה לקושי של כחלון היא העובדה כי הגורמים הפיננסיים הישראלים שהיו שותפים במיזם, ובראשם חברת הביטוח מנורה מבטחים, עברו "לעמדת המתנה" לאחר שבעת האחרונה לא קיבלו הצעות השקעה מהשותפים באבו דאבי ולחלופין גם לא הציעו השקעות משלהם.

מיזם ההשקעות של כחלון מורכב משלוש צלעות; הראשונה היא קבוצת SCK, הכוללת את כחלון, איש עסקים ניו יורקי בשם איציק כהן ואיש עסקים מאבו דאבי, שייח' סערור בין נאיין. הצלע השנייה כוללת את קרן הפנסיה של אבו דאבי, המנהלת כספים בהיקף של 100 מיליארד דולר.
הצלע השלישית היא קבוצת מנורה מבטחים, בניהולו של יהודה בן אסייג.

את קרן הפנסיה של אבו דאבי מוביל כחלון עצמו, והוא זוכה לאמון רב מצד בית המלוכה. בקרוב ימונה לקרן מנהל מקבוצת SCK. יודגש כי קרן ההשקעות של אבו דאבי אמורה להיות השותף הפיננסי המוביל, ויש לה קשר ישיר לבית המלוכה, אבל היא מנוהלת בידי מנהל מהולנד. לקרן אין חברת ניהול השקעות עצמאית, והכסף נוהל עד כה באמצעות גופי השקעה חיצוניים.

קבוצת מנורה מבטחים הציעה ששיטת ההשקעות החדשה תבוסס על הדדיות: מנורה תציע למשקיעים מאבו דאבי להצטרף להשקעות המוצעות לה "דיל פלואו" (מונח המשמש את קהילת המשקיעים לכלל עסקאות, הזדמנויות והצעות ההשקעה שהתקבלו), והקבוצה מאבו דאבי תציע להצטרף להשקעות המוצעות לה.

מנכ"ל מנורה מבטחים בן אסייג אישר בתגובה לפניית "מעריב" כי בשלב זה הקרן לא התרוממה לפסים מעשיים, ולא נעשתה שום השקעה. עם זאת, הוא הדגיש כי המיזם עדין פעיל, והוא מצפה לקידום שיתופי הפעולה.