בבתי החולים בארץ בוצעו לאחרונה השתלות איברים בשישה בני אדם לאחר שמשפחתו של רומן קוגן ז"ל הסכימה לתרום את איבריו, אחרי שנהרג כתוצאה מפליטת כדור.

קוגן הבן ה-25 הגיע לפני כשבוע לבית החולים "וולפסון" בחולון במצב אנוש בעקבות תאונה של פליטת כדור כאמור. למרות הטיפול הרפואי האינטנסיבי שניתן לו נאלצו הרופאים לקבוע מוות מוחי נשימתי.

משפחתו החליטה לתרום איברים ובכך להציל את חייהם של שיש בני אדם כשליבו של יקירם הושתל בבן 59 בבית החולים "בילינסון" בפתח תקווה, ראותיו הושתלו באותו בית חולים בבן 37, הכבד הושתל בבת 60 ב"איכילוב" בתל אביב, אונת הכבד הושתלה בבן 3 בבית החולים "שניידר" בפתח תקווה, כליה הושתלה בבן 49 ב"שיבא" בתל השומר וכליה נוספת בבת 55 ב"בילינסון". 

קוגן התגורר עם משפחתו בחולון ועבד בחברת אבטחה. בסביבתו הקרובה מספרים על בחור שאהב לנגן בגיטרה והקרין את השמחה והחוש הומור שלו על כולם. 

הוריו של רומן אמרו כי "היה קשה להאמין שאין דרך חזרה מהמצב שבו רומן נמצא, למרות שכבר בהתחלה הבנו שהמצב קשה מאוד ובלתי הפיך. בסופו של דבר, בעצם היותו בן אדם שאהב לעזור, הוא היה רוצה להציל אחרים ולכן החלטנו החלטה שמראה את האופי של הילד שלנו".