החללית הופ, המשימה הראשונה של איחוד האמירויות למאדים ששוגרה ביולי האחרון, מתוכננת להיכנס למסלול סביב מאדים ביום שלישי אחר הצהריים, כאשר במרכז הבקרה יעקבו במתח אחרי ההאטה הצפויה של מנועי החללית בתקווה להימנע מתקלות. "שבע שנות עבודה עם צוות של אנשים מדהימים ממספר יבשות תלוי בגורל של הכניסה למסלול, וזה לא תמרון פשוט", הסבירה שרה אל־עמירי, השרת לטכנולוגיה מתקדמת שעומדת בראש סוכנות החלל.

 אם הכל יעבוד בהתאם לתוכנית, חללית המחקר אמורה להתחיל בהמשך השנה במיפוי של כל האטמוספרה של מאדים, תעקוב אחר מזג האוויר ותבחן את בריחתם של גזים מהאטמוספרה. יממה לאחר מכן, הופ אמורה להיכנס למסלול סביב הכוכב, כמו  גם החללית "טיאנוון 1" שהיא הגשושית הראשונה ששלחה סין למאדים. החללית, שבסוף השבוע העבירה צילום ראשון של הכוכב, אמורה לנחות על מאדים בעוד כשלושה חודשים יחד עם גשושית שאמורה לחקור את הרכב הסלעים. כל זאת יקרה בעוד ה"טיאנוון 1" תמשיך לתעד את פני הכוכב.

השיא של המחקר יגיע ביום חמישי בשבוע הבא, כאשר נאס"א תנסה להנחית בשלום את גשושית המחקר "פרסוורנס", במטרה לאתר בפעם הראשונה סימנים לקיומם של חיים על הכוכב. מלבד מצלמות מתקדמות וזרוע רובוטית, הגשושית תפעיל גם מסוק רובוטי, שיהיה הראשון מסוגו שינחת על כוכב לכת אחר.