ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין קיימו היום (שני) ישיבת היערכות לקראת המשך הדיונים על מתווה משרד החינוך להחזרת התלמידים ללימודים. כזכור, אתמול הסתיימה ישיבת הממשלה בנושא ללא החלטות, וצפויה להתחדש הערב.

לפי המתווה שסוכם בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון בני גנץ במקור, בערים הירוקות והצהובות וכן ביישובים בעלי שיעור התחסנות גבוה תתחלנה ללמוד כיתות א'-ד', כיתות יא'-יב', וכן גני הילדים. בערים הכתומות והאדומות הגנים ייפתחו בקפסולות יותר קטנות (חצאי כיתות), ואילו כיתות א'-ד' ויא'-יב' ילמדו רק באוויר הפתוח, במתכונת של 'יום כן יום לא', בהתאם להחלטת משרד הבריאות.

בני גנץ בפתח ישיבת הממשלה על פתיחת מערכת החינוך (צילום: טל עוז, משרד הביטחון)

במקביל לחוסר ההתקדמות בעניין בממשלה, ראשי רשויות מקומיות ברחבי הארץ התחילו לפעול על מנת לקדם את תהליך היציאה מהסגר. ראש עיריית יבנה, צבי גוב ארי, הודיע מוקדם יותר בחשבון הפייסבוק שלו כי ידרוש בדיקות יומיות מכל עובדי העירייה שטרם התחסנו, וכן כי לא יאשר לעובדי הוראה שלא התחסנו לשוב לעבודתם. 

גוב ארי כתב במכתב שפרסם לצוותים החינוכיים בעיר כי "על הגננות והסייעות להבין כי סירובן להתחסן גורם לכך שילדי הגנים לא יזכו לחזור ללימודים בזכותן". ביקורת רבה נמתחה על ראש העיר בשל החלטותיו, ואזרחים ותושבים רבים השיבו לדבריו כי אין ביכולתו להכריח עובדים להתחסן ולהתנות את המשך עבודתם בכך.

תושבי יבנה יקרים, אני מבקש לעדכן אתכם בשתי החלטות שקיבלתי הנוגעות לבריאות של כולנו. אין לי ספק כי בדרך של התחסנות נוכל...

פורסם על ידי ‏צבי גוב-ארי‏ ב- יום שני, 8 בפברואר 2021

במקביל, ראש עיריית כרמיאל, משה קונינסקי, החליט לאפשר פתיחת חנויות ועסקים במרכזי הקניות והמסחר, שהעובדים והקונים יישאו תעודות מתחסן לאחר שחלף שבוע מהחיסון השני שקיבלו. בנוסף, החליט קונינסקי שלחנויות ולעסקים במרכזי הקניות והמסחר, יורשו להיכנס מבקרים וקונים שברשותם תעודות מתחסן לאחר שחלף שבוע מהחיסון השני שקיבלו אף הם. יודגש כי מספר האנשים שיורשו לשהות בחנויות ובעסקים יהיה בהתאם להנחיות משרד הבריאות. 

עיריית כרמיאל הודיעה כי תנפיק תעודת אישור הפעלה מיוחדת לכל עסק שעובדיו התחסנו, שתוצב בכנסה לחנויות ולעסקים. קונינסקי הסביר את החלטתו ואמר: "אני משוכנע שהחלטותיי תאפשרנה חזרה לשגרה של העסקים בעיר בצורה טובה ובטוחה יותר ויעודדו להתחסן את אלה שעד עכשיו נמנעו מלהתחסן".

כזכור, טרם אושרה פתיחתן של החנויות במרכזי הקניות הגדולים, למרות שכבר אתמול נפתחו מרכזים מסחריים רבים ברחבי הארץ, בניגוד להנחיות.