לא חוזרים לכיתות - עדיין: ביום ראשון הממשלה התכנסה לדיון על ההקלות, זאת לאחר שהסגר השלישי הגיע לסופו ביום ראשון בבוקר. הישיבה, שארכה כארבע שעות, לא הניבה תוצאות או בשורות להורים המצפים להחזיר את ילדיהם למסגרות החינוך. ועדת השרים לענייני קורונה אישרה את הארכת סגירתה של מערכת החינוך ביומיים נוספים. קבינט הקורונה יתכנס מחר לדיון על מתווה פתיחת החינוך.

ההצעה שמסתמנת שתעלה לאישור קבינט הקורונה בעניין החינוך היא פתיחת מערכת החינוך בגילאי גנים וכיתות א'-ד' בערים ירוקות וצהובות ביום חמישי. קבינט הקורונה יתכנס היום (שלישי) בערב לדיון בהצעה.

טרם ישיבת הממשלה, ובתום התייעצות של שר החינוך יואב גלנט וראש הממשלה בנימין נתניהו הוחלט כי מערכת החינוך לא תיפתח היום באופן סופי. זאת, לאחר שהסתמן כי בתי הספר והגנים ייפתחו שוב בתאריך המצוין. כרגע נבחנת האפשרות שהמסגרות ישובו לפעילות רק ביום רביעי, אם בכלל. בהתייעצות נכחו גם שר הביטחון, שר הבריאות ומומחי משרד הבריאות ועניינה היה התפשטות המוטציה הבריטית והשלכותיה. לאחר ההחלטה ההתייעצויות בנושא יימשכו.

נתניהו בבית ספר בירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)
נתניהו בבית ספר בירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)

כזכור, בעוד התכנון המקורי של הממשלה בעת היציאה מהסגר היה על פתיחה הדרגתית של המשק, בקרב הצוותים החינוכיים בבתי הספר והגנים מתעוררות לא מעט תהיות. "שוב אומרים לנו להתכונן לפתוח את המוסדות אבל לא אומרים מתי ואיך. אנחנו נערכים פעם אחר פעם אבל הפתיחה איננה. מפעם לפעם ההיערכות בשטח מורגשת פחות וחוסר האמונה במערכת גדל", סיפר מנהל מחלקת חינוך ממרכז הארץ.

בית ספר אילוסטרציה (צילום: עדן דגני)
בית ספר אילוסטרציה (צילום: עדן דגני)

גם מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, מתחה ביקורת חריפה על המתווה: "אי אפשר ליישם אותו, לדעתי לא צריך לפתוח עכשיו". "אנחנו בעד לפתוח את מערכת החינוך אבל בצורה מושכלת, להתוות יחד איתנו מתווה שאפשר יהיה גם לעבוד איתו וגם שיהיה ישים ולא להציע הצעות מנותקות מהשטח", אמרה בן דוד בראיון ב-103FM.