אבי לביא, גבאי בן ה-60 ממושב אלישמע, קיבל ביום ראשון האחרון מספר שיחות ממספר חסוי שהיו נראות לו חשודות. אחרי שלוש שיחות שלא נענו, אבי החליט לענות על מנת להבין מי מחפש אותו בנחישות וכשענה נאמר לו כי מדובר במשרד הבריאות: "היית ביום חמישי על ידי חולה מאומת בכפר סבא, שהכניס עוד כ-50 אנשים לבידוד, ועלייך לגשת להיבדק בדיוק בשעה 19:30 בערב". על אף שאבי הסביר לנציג כי הוא אחרי החיסון השני, הוא נדרש להגיע עם בני משפחתו אל מתחם בדיקות הקורונה באצטדיון כפר סבא, מה שגרם לבני המשפחה לחשוד.

בני משפחת לביא, זוג ההורים ושני ילדיהם, נסעו בשעה הרצויה אל מתחם הבדיקות על מנת להסיר כל ספק, וכשהגיעו אל המקום הם גילו שהוא כבר נסגר, מה שהעצים את החשדות. גם כאשר הם התקשרו אל קופת חולים "מאוחדת", אליה משתייכים, נאמר להם כי לא נקבעה עבורם שום בדיקה לאותה השעה. בראיון למעריב, בתו של אבי, לירי בת ה-22, סיפרה כי כבר בדרך חזרה אל ביתם אחיה הגדול זרק לאוויר: "אולי זה היה עוקץ", אך כשהם הגיעו אל הבית – חשכו עיניהם. פורץ חדר לביתם. צפו בתיעוד הפורץ רץ אל עבר הנכס במושב אלישמע:

צפו: תיעוד הפורץ ממצלמות האבטחה (צילום: באדיבות המשפחה)

הבלאגן שהשאיר אחריו הפורץ (צילום: לירי לביא)

כבר מהחנייה אפשר היה לראות אור דולק בבית, שלא היה קודם לכן, וכאשר לירי ואחיה התקרבו אל דלת הכניסה, הם הבינו הכל. בזמן שבני משפחת לביא נשלחו אל בדיקת הקורונה הפיקטיבית, אדם אחד פרץ אל ביתם וגנב רכוש יקר, כולל כספים של בית הכנסת המקומי, בו אבי עובד כגבאי.

"הם ידעו היכן אבא שלי מחביא את הכסף של בית הכנסת, בארון בחדר השינה שלו, וגנבו ספציפית את כל מה שהיה בתוכו. כל שאר החדרים היו כרגיל, רק החדר של ההורים היה הפוך", סיפרה לירי. בנוסף לכך, הפורץ גנב את הארנק של לירי, שהיה בתוך תיק שנשאר מונח על הספה והפך עבורו ל"טרף קל", ואת קופסת התכשיטים של האם שהייתה מונחת על השידה בחדר.

''מי היה מאמין שזה מה שיקרה'' (צילום: לירי לביא)
''מי היה מאמין שזה מה שיקרה'' (צילום: לירי לביא)

דלת הבית שנפרצה (צילום: לירי לביא)
דלת הבית שנפרצה (צילום: לירי לביא)

בני משפחת לביא הזמינו את המשטרה, ולדבריהם, הם עשו את עבודתם בנחישות וטיפלו במצב. אתמול (שני), נציגי מז"פ הגיעו אל הנכס על מנת לאסוף טביעות אצבעות, והקב"ט האזורי הגיע גם כן וראה את התיעוד ממצלמות האבטחה.

בסרטון, אפשר לראות את הרכב של בני משפחת לביא יוצא מהרחוב, ולאחריו גבר רעול פנים רץ פנימה באמוק אל תוך הנכס. "זה הזוי, מי היה מתאר לעצמו שזה מה שיקרה", אמרה לירי. כמו כן, לאחר שהוגשה תלונה על התחזות,פריצה וגניבת החפצים יקרי הערך, משטרת ישראל איתרה חשוד, תושב הישוב בן 36. בלשי תחנת כפר סבא עצרו את החשוד והתום חקירתו בתחנה הוא יובא בהמשך היום (שלישי), לבית המשפא בפתח תקווה לדיון בהארכת מעצרו.