עם ציון שנה לפרוץ מגפת הקורונה, פייסבוק יוצאת בקמפיין רחב שנועד לעודד את הציבור הרחב להתחסן כנגד הנגיף ולסייע לארגוני הבריאות הציבוריים לשתף מידע מהימן אודות החיסונים. במסגרת זו, מכריזה הרשת החברתית על מספר צעדים: החברה תפעל לקידום מידע מהימן על החיסונים על גבי הפלטפורמות – במטרה לעודד אנשים לצאת ולהתחסן, החברה תחלק שוברי פרסום בפלטפורמות בשווי של למעלה מ-120 מיליוני דולרים לרשויות הבריאות, לעמותות ולארגונים מטעם האו"ם.

פייסבוק תרחיב את המאבק במידע כוזב אודות המגפה והחיסונים – מדיניות החברה כנגד מידע כוזב על המגפה והחיסונים תחול מעתה על שורת טענות נוספות, שהופרכו והוכחו כשגויות. קבוצות, עמודים ומשתמשים שיכללו טענות אלו יוסרו מהפלטפורמה. מדיניות זו תחול באופן מיידי ובכך תרחיב החברה את אכיפתה במהלך השבועות הקרובים.

עמדה לחיסון קורונה בתל אביב. ללא קרדיט

התכנים שיוסרו מעתה כוללים בין היתר: אמירות על כך שהווירוס מיוצר ושהינו מעשה ידי אדם, אמירות על כך שלבישת מסכה לא עוזרת למנוע את התפשטות הנגיף, טענות על כך שיותר בטוח להידבק בווירוס מאשר להתחסן וטענות על כך שהחיסון רעיל, מסוכן, או עלול לגרום לאוטיזם.

החברה תמשיך לספק נתונים כדי לתמוך במאמצי החיסונים – במסגרת יוזמות Data For Good, זאת כאשר תמשיך לעבוד עם קבוצות מחקר באוניברסיטאות מובילות בארצות הברית על סקרים אודות התפשטות המגפה ומספקת לחוקרים ולמומחי הבריאות מידע בזמן אמת לצד כלים לעיבוד הנתונים.

הרשת החברתית תספק נתונים עדכניים מתייחסים למידת הנכונות להתחסן, אשר משתנה ממדינה למדינה, כשבדנמרק עומד הנתון על יותר מ-90 אחוזים ואילו ברוסיה על פחות מ-35 אחוזים. לפי הנתונים שעלו בסקרים, האחוז המשוער של ישראלים שמוכנים להתחסן כנגד נגיף הקורונה עומד על כ-55 אחוזים. בהתייחס לארצות הברית, מאגר הנתונים מציג פילוח רחב לפי שורת קריטריונים נוספים, ומראה למשל כיצד פחות מ-60% מהאוכלוסייה האפרו-אמריקאית מגלה נכונות להתחסן כנגד הנגיף.
 
בשנה האחרונה, פייסבוק השקיעה מאמצים רבים כדי לסייע בהתמודדות העולמית עם המגפה המתמשכת. במהלך השנה, הרשת החברתית חיברה למעלה משני מיליארד אנשים למידע מוסמך על הנגיף דרך מרכז מידע ייעודי, והסירה יותר מ-12 מיליוני תכנים שכללו טענות כוזבות על המגפה בפייסבוק ובאינסטגרם, והיו עלולים לגרום לנזק פיזי.

החברה שיתפה פעולה עם ממשלות ביותר מ-120 מדינות ופעלה לצד ארגון הבריאות העולמי ו-UNICEF, כדי לספק מידע עדכני ומהימן על המגפה דרך מגוון הפלטפורמות. כעת, ממשיכה החברה בפועלה ומרחיבה אותו, במטרה לתמוך במאמצים הבריאותיים והכלכליים ולבסס את אמון הציבור בחיסונים.