קבינט הקורונה צפוי להתכנס הערב (שלישי) כדי לאשר את מתווה החינוך שסוכם אמש בהתייעצות אצל ראש הממשלה, לפיו בשלב זה ייפתחו הגנים והכיתות א-ד, י"א - י"ב רק בערים הירוקות והצהובות. בכירים במשרד הבריאות מבהירים כי המצב יימשך שבועיים, ורק אז הממשלה תחליט על הצעדים הבאים, זאת בכפוף לתמונת התחלואה.

המשמעות היא, כי ככל הנראה, בעוד שבועיים השרים צפויים לעמוד בפני דילמה לא קלה - מה יהיה השלב הבא בהקלות המתוכננות. האם לפתוח את החינוך גם בערים האדומות והכתומות, את המסחר או כל תחום אחר. במשרד הבריאות לא מוכנים לשמוע על מצב "גם וגם", בו מספר הקלות ייכנסו במקביל לתוקף.

בתוך כך, מוקדם יותר היום, שר החינוך יואב גלנט אמר במהלך ראיון בוועידה השנתית של קבוצת בשבע- ישראל 2030 במתחם 'דיזיין סיטי' במישור אדומים כי "אפשר לפתוח את כל מערכת החינוך בערים צהובות וירוקות, לא צריכה להיות בעיה". לדבריו, בית הספר לא יוצר הדבקה עודפת, להיפך-הוא מרסן תחלואה".

שר החינוך יואב גלנט על פתיחת מערכת החינוך. צילום: ועידת בשבע 2030- מתחם 'דיזיין סיטי' במישור אדומים
עם זאת, הוא הדגיש כי "אם הסביבה מאוד חולה- זה גולש אל בית הספר וכתוצאה מזה בית הספר והתלמידים נכנסים לבידודים וכן הלאה. לשמחתנו הרבה - תלמידים לא נפגעים". בהמשך הדגיש: "מכל מה שראיתי בשנה האחרונה- אין תחלואה שנוצרת בבתי הספר. 90 אחוז מהתחלואה של התלמידים היא בבית. אני רוצה שבעניין הזה אנחנו נלך עם מתווה מתואם לחלוטין עם משרד הבריאות מפני שבריאות התלמידים ולא פחות מזה-הבריאות של הציבור כולו- זה דבר קריטי. שלא נשלם מחירים על משהו לא נכון".