המודעות של הציבור הישראלי למצוקות ולקשיים של הקשישים בישראל התחזקה בעקבות משבר הקורונה, וכעת הציבור קורא למפלגות לשים את הנושא בראש סדר העדיפויות בבחירות הקרובות. נתונים אלו עולים מסקר שנערך השבוע על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה עבור עמותת מטב, הארגון הגדול והוותיק בישראל, המתמחה בפיתוח ובמתן שירותים לאזרחים ותיקים.

מהסקר עולה כי 63% מהציבור חושב שנושא הטיפול והמענה לצרכים של הקשישים חייב להיות בעדיפות עליונה בסדר היום של המפלגות לקראת הבחירות. 66% מעידים שהמודעות בנושא בדידות בקרב קשישים התחזקה בעקבות משבר הקורונה ויותר מ־51% מודעים יותר לקשישים שקרובים אליהם אישית.

מנגד, רק 28% דיווחו כי הם עושים יותר למען הקשישים שמסביבם בתקופת הקורונה. עוד מעלה הסקר, שנערך בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל מכל המגזרים, כי יותר נשים חושבות שנושא הטיפול בקשישים צריך להיות בעדיפות עליונה על סדר יומן של המפלגות בבחירות הקרובות - 67% מהנשים לעומת 59% מהגברים.

בעלי הכנסה נמוכה מהממוצע חשים שהם עושים יותר למען הקשישים שמסביבם בתקופת הקורונה – 34%, זאת לעומת 25% בלבד מבעלי הכנסה הגבוהה מהממוצע ו־23% מבעלי הכנסה ממוצעת.

מנכ"ל עמותת מטב ליאור שטרסברג אמר בשיחה עם "מעריב" כי "הסקר חושף את מה שאנחנו בעמותה מכירים מקרוב מתוך העשייה שלנו לאורך השנים - ציבור האזרחים הוותיקים בישראל מחייב התייחסות רגישה לצרכים הייחודים להם. זו לא סוגיה משנית אלא כזו שמגדירה את החוזק והחוסן הערכי והחברתי שלנו. משבר הקורונה רק הדגיש את הצורך שלנו כחברה ללמוד לחבר בין הקהילה לציבור הוותיקים, וכמובן כפי שרואים בסקר את המודעות לבדידות, שהיא האויבת הגדולה ביותר של הזקנה".