אביעד משה, המואשם בניסיון לרצח אשתו שירה איסקוב, מסר היום (שלישי) לבית הדין הרבני בחיפה גט לאיסקוב. הגט ניתן לאחר שבית הדין דחה את דרישות הבעל והבהיר לו כי במידה ויסרב לתת את הגט, יוכלו להטיל עליו סנקציות נוספות וחמורות.

בסוף שבוע שעבר, מיד עם קבלת תביעת הגירושין שהגישה האישה, זימן בית הדין את הצדדים לדיון, זאת למרות המורכבות בהבאת אסיר לדיון בהתראה קצרה, ובמיוחד בעת מגפת הקורונה. אב בית הדין הרבני בחיפה הרב דניאל אדרי שטיפל בתיק דחה פעם אחר פעם את דרישות הבעל שמטרתם הייתה להאריך את משך התהליך. היום בתום הדיון השני בעניינה, ותוך פחות משבוע מעת פתיחת התיק נתן משה את הגט המיוחל לאיסקוב.

שירה איסקוב בדיון על הסדרי טיעון באלימות משפחתית בוועדה למעמד האישה בכנסת. צילום: ערוץ כנסת

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, ח"כ עודד פורר ממפלגת ישראל ביתנו, הגיב לקבלת הגט לשירה איסקוב: "הגט ניתן כשהסכין הונפה. מי שמנסה לרצוח, לא יכול לצפות להמשיך ולאחוז בגרון הקרבן. מאחל לשירה לצאת לדרך חדשה וטובה".

יו''ר נעמ''ת, חגית פאר, הגיבה גם היא ואמרה כי היא ״מקווה שנגיע לימים בהם אישה לא תהיה תלויה בטוב ליבו של בן זוגה בכדי לקבל גט, קל וחומר כאשר הוא ניסה לרצוח אותה בדם קר. כעת נותר לקוות שהדין ימוצה עם העבריין וכי יבלה שנות חיים רבות ככל הניתן מאחורי סורג ובריח״.

כזכור, בערב ראש השנה תקף משה את איסקוב בביתם שבמצפה רמון, לאחר שהיא הביעה את רצונה להתגרש ממנו. על פי כתב האישום שהוגש נגדו, בשלב זה תקף משה את אשתו באכזריות, חנק אותה ודקר אותה באמצעות סכין מטבע משוננת כ-20 דקירות בכל חלקי גופה.

בשבוע שעבר השתתפה איסקוב בדיון שהתקיים בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בראש ח''כ עודד פורר. הדיון עסק במדיניות הפרקליטות בהסדרי טיעון בעבירות אלימות במשפחה ובמהלכו אמרה איסקוב כי " "חייבים לעשות פה שינוי. כשמתחילים לעשות מו"מ להסדר טיעון לקורבן אין שום יכולת להביע דעה בנושא. אם הפרקליטות והסנגור יסכימו לעונש העסקה נחתמת. איש לא ישאל את דעתי. החשש שהקורבן תחשוש בעוד איקס שנים שהוא ישתחרר לא מעניין אותם, הם ממשיכים לתיק הבא".