לאחר שראש הממשלה התייצב אתמול (שני) לדיון נוסף במשפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים, שוחח היום גיא פלג בתוכניתו ב-103FM עם צביקה, שביקש להתייחס להתרחשויות בסביבות אולם בית המשפט, ולהפגנה נגד נתניהו שהתקיימה, מזווית רגשית.

"אני צביקה מפתח תקווה, אני רוצה לדבר מהפן הרגשי. אני אתמול ראיתי מה שקרה, במשפט ראש הממשלה, ראיתי את האנשים שעומדים בחוץ ומשתוללים. אני יודע שיש אכזריות בעולם, עד כמה? כנראה שהייתי תמים בחיי, עד כמה אנשים מסוגלים להיות חסרי מצפון? עמדתם שנתיים והפגנתם, אתם לא תוכלו לעולם להשפיע על השופטים, לא אתם ולא אנחנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו כפר באשמה בדיון בבית המשפט. צילום: קונטקט

בואו נקווה.
"הגיע נתניהו למשפט, קיבלתם את המאווים של הנפש שלכם, מה אתם רוצים? תביאו עמוד תלייה, תכסו את הראש של נתניהו ותוציאו אותו לגרדום, מה יש לכם? כמה אדם יכול להיות אכזר ריבונו של עולם, מה יש לכם? מה תפסתם מחבל? טרוריסט? גם אם נגיד שכל מה שאמרתם זה נכון מבחינה משפטית, הוא לא אנס, לא רצח, מקסימום קיבל סיגרים וסיקור אוהד. ריבונו של עולם, איפה הרגש שלכם? לאן הגעתם? קיבלתם את מה שאתם רוצים, תנו לבית המשפט להחליט. גיא, בא לי לבכות, באמת. כמה אנשים יכולים להיות אכזריים? את האמת? קשה לי לנשום כשאני מדבר, קשה לי לנשום, תפסיקו! אנחנו יהודים, חס ושלום שלא ניפול בידיים של אנשים אחרים, הרי יקרעו אותנו לגזרים כל העולם".

חשבת להגיע ולתמוך בנתניהו? השתתפת בעבר?
"אני חושב שפעם אחת השתתפתי, אבל אני הגעתי למסקנה שזה הכול כוסות רוח למת. כי לא אני יכול להחליט, אין לי את הכוח להשפיע ולעשות כלום, אני גם לא בורג".

אבל להפגנות יש משמעות או לפחות צריכה להיות להם בחברה דמוקרטית.
"אני מסכים איתך גיא אבל היה מומנטום של חבר'ה, רחמים. אדם, מה שלא עשה, עשה למען המדינה אח שלו נהרג".

אני אגיד לך איך הם רואים את הדברים, אלה שמפגינים אומרים בעצם במילים אחרות 'אתה נתניהו, הבאת את המדינה לשפל המדרגה'. במובן שהמדינה עצמה, מאשימה את העומד בראשה בעבירות שחיתות חמורות, הרי זה דבר כמעט בלתי נתפס. אז אומרים המפגינים לך, אל תגרום נזק כל כך גדול גם לדימויה של המדינה ואל תפגע, כולנו עכשיו במשבר אדיר, עולמי, כלכלי, בריאותי, המדינה צריכה התגייסות של מירב ומיטב המוחות. אתה נאשם בפלילים, אתה צריך לנהל את ההגנה שלך, אתה חייב להקדיש לזה זמן כי חלילה מבחינתך אתה עלול לסיים בכלא אחרי מה שעשית, אני מצטט אותך, לטובתה של המדינה. לכן שחרר אותנו מעולך.
"אני מסכים".

אתה צריך להבין שבקרב ציבורים רחבים ואני בתוכם יש כעס על נתניהו בזה שהוא לא משחרר אותנו מעולו. אתה חושב שנגרם לך עוול? שתפרו לך תיקים? תילחם בבית המשפט על חפותך.
"אני מסכים איתך גיא יקירי, בשביל זה יש לנו כמה שנים דבר שנקרא קלפי, יש בחירות. בסדר, אני מסכים. אתם רוצים לעלות לשלטון? קדימה".

הרי כולנו מבינים שהחופש להפגין זה זכות יסוד בחברה חופשית. אתה תיארת את המפגינים כהמון צמא דם, שגם כשנתניהו מובא אל עמוד הקלון הם רוצים לראות את דמו נשפך ברחוב, ואני אומר לא בהכרח. הם רוצים להגיד לנאשם די, אי אפשר, אי אפשר גם לנהל את המדינה המוטרפת הזאת בסיטואציה הכל כך קשה וגם לעמוד בראש המדינה.
"בשביל זה יש קלפי. אני חושב שלי יש סיבה טובה למה צריך לבטל את תיק 4000 אני לא מכיר את השאר, סיגרים שמיגרים. נכון שזה פעם ראשונה מאז היקום והעולם שמישהו נשפט על סיקור אוהד?"

ראש עיריית אשקלון הואשם אמנם הוא זוכה מהסעיף אבל בפסק הדין כתבה השופטת נדמה לי שסיקור אוהד או מוטה יכול להיות שוחד בחירות.
"למה לא מחוקקים את זה?".

יחסי תן וקח שיש בין עיתונאי למקור. הינתן שאנשים מעבירים מידע הם מצפים שזה יקדם אינטרס שלהם, אז הסחר מכר הזה, במירכאות כפולות ומכופלות, נוגע לסחורה עיתונאית שעיתונאי מקבל מול אינטרס מסוים שהוא הפרסום. נתניהו לא שוחח עם עיתונאי ואמר לו 'תוציא אותי טוב בפרסום ואני אתן לך מידע', אלא שיח כלכלי, אלוביץ' לא קיבל כותרות חדשותיות עדכניות מלשכת רה"מ בעבור האתר שלו שיהפוך לאתר החדשות המוביל בישראל, מה שנטען שהוא קיבל זה הקלות רגולטוריות על חשבון כספי הציבור. נוני מוזס לא אמר לביבי תביא לנו סקופים ונחבק אותך אלא רצה שרה"מ יקדם אינטרסים כלכליים של ידיעות אחרונות, במובן הזה זה שונה מסחר מכר בין עיתונאי למקור.

סג''ל במקום קושמרו?

לאחר מכן, עלה לשידור מאזין נוסף, בשם אבי, אשר ביקש לדבר עם פלג עם מה שהוא מכנה "הטייה שמאלית" בפאנל חדשות 12, בה פלג משתתף. פלג השיב למאזין כי אין הטייה שכזו, ולראייה הציג את ההחלטה של חברת החדשות להקליט מראש את מהדורת יום שישי בערב, על מנת לאפשר לעמיתו לפאנל עמית סגל להשתתף מבלי לחלל את השבת.

גיא פלג, עמית סגל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גיא פלג, עמית סגל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"המהדורה שלנו עשתה צעד, שהוא לכל הפחות שנוי במחלוקת", הודה פלג, והוסיף: "ההחלטה של קברניטי חברת החדשות להקליט את הפאנל כדי לאפשר לחבר שלי, עמית סגל, להשתתף - היא נכונה אבל לא חפה מבעייתיות. עושים את זה כדי לתת משקל קבוע ובולט לכתב שמזוהה עם הצד הימני של המפה". פלג ציין בנוסף כי חבר קבוע בפאנל החדשות הוא עורך 'ישראל היום' בועז ביסמוט.

פלג המשיך ושאל "מה עוד אתה רוצה שיעשו אצלנו? שיתנו לאראל סג''ל להחליף את דני קושמרו בהנחיית המהדורה?". המאזין מצידו השיב כי ההחלטה של חברת החדשות נובעת מתוך ידיעה כי היא מזוהה עם צד פוליטי בצורה מובהקת ולכן רוצה "לחפות על הבעיות".

לאחר מכן, פלג תקף את המאזין ואמר לו שבמידה ואינו מרוצה, הוא יכול לצפות במהדורות אחרות. "תחזור הביתה ותחפש בסלון מכשיר שחור ארוך, זה השלט. תראה שאתה יכול בלחיצת כפתור לעבור בין תחנות, אתה יכול לצפות גם בחדשות 13 עם אבישי בן חיים שמציג תיאוריות, בעיניי מופרכות, אבל הוא פרשן מוביל", אמר פלג.