מחר (רביעי) בשעה 12:00 בצהריים, עשרות אלפי עובדים במדינת ישראל יעצרו את עבודתם למשך עשר דקות, בהמשך לקריאתו של יו"ר ההסתדרות להצטרף למהלך הסברתי שיזמה חברת החשמל ("מכבים את האור, מדליקים נורת אזהרה") *** הפסקת העבודה היא צעד מחאתי שנועד להגביר את המודעות למאבק באלימות נגד נשים ומוקדש לזכרן של נשים שנרצחו בשנה האחרונה על ידי בני זוגן *** במוקד 103 של חברת החשמל, יוקראו מחר שמות הנשים שנרצחו בשנה האחרונה

"אסור לעבור לסדר היום על גל טרור נפשע ורצחני נגד נשים", כך כתב היום יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, בפנייתו לראשי האיגודים המקצועיים ולכל ראשי הוועדים בארץ. במכתבו, קרא יו"ר ההסתדרות להצטרף לפעילות שיזמו יו"ר חברת החשמל, יפתח רון-טל, ויו"ר ארגון העובדים בחברה, מיקו צרפתי. בר-דוד ציין כי "הירתמות העובדים והחברות המובילות במשק למאבק באלימות נגד נשים היא אמירה נחרצת שיכולה להציל חיי אדם". 

כאמור, מחר בשעה 12:00, המשק צפוי לעצור לעשר דקות בזמן שעשרות אלפי עובדות ועובדים יפסיקו את פעילותם השוטפת לאות הזדהות. 

חברת החשמל שיזמה את הרעיון, ההסתדרות שנרתמה לקדם את המיזם, וחברות נוספות שכבר הודיעו על הצטרפותן למהלך, יקיימו מחר מגוון פעילויות ארגוניות, בהן אירועי זום בלבוש שחור והרצאות מיוחדות שמוקדשות לנושא. במהלך כל היום, במוקד שירות הלקוחות של חברת החשמל 103 יוקראו שמות הנשים שנרצחו בשנה האחרונה.

לנוכח העלייה המטרידה בדיווחים על מספר מקרי האלימות מאז פרוץ משבר הקורונה, ההסתדרות בשיתוף נעמת העלו בשנה האחרונה קמפיין ארצי שנועד לסייע לנשים ולגברים לצאת ממעגל האלימות במשפחה ולקבל את הסיוע הנדרש. חברת החשמל שמקדמת את הנושא בקרב עובדיה, בנתה בשנים האחרונות מודל ייחודי שמציע כלי התמודדות שונים עם התופעה, החל בהגברת המודעות ועד לסל שירותים רחב שמעמידה החברה לרשות העובדות והעובדים, שכולל בין היתר ליווי וייעוץ מקצועי ומשפטי. 

 יפתח רון-טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל: "דווקא בימים מאתגרים אלו, בהם כולנו מתמודדים עם מגפת הקורונה והשלכותיה החמורות, אנו קוראים לכל החברות להצטרף ולעצור את עבודתן למשך עשר דקות, על מנת להעביר מסר ברור – לא ניתן יד לאלימות בתוך המשפחה וכלפי נשים בפרט. חלה על כולנו, מנהלים ואנשי ציבור החובה הלאומית, המוסרית והערכית, לפעול בנחישות למיגור מקרי אלימות אלו. נמשיך ונפעל בכל האמצעים על מנת למנוע את הרצח הבא. אני רוצה להודות ליו"ר ההסתדרות על המחויבות שלו לנושא.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ציין כי: "ההסתדרות תמשיך להשקיע מאמצים ומשאבים רבים כדי לעקור את תופעת האלימות נגד נשים. עוצמתה של העבודה המאורגנת, חייבת לבוא ביתר שאת, כשמדובר בסוגיה כמו זו. אני מודה לחברת החשמל, על כך שנרתמה לתת דוגמה אישית לגופים רבים אחרים במשק. חשוב לזכור שאלימות במשפחה היא לא בעיה של מישהו אחר, אלא עניין שצריך להדאיג את כל החברה הישראלית. אני קורא לכל אחת ואחד מהעובדים, להפגין מעורבות ולתמוך בכל פעילות הסברתית שיכולה לסייע לשנות את המציאות".

מיקו צרפתי, יו"ר ארגון העובדים בחברת החשמל: "תקופת הקורונה הביאה לגידול במספר הנשים ששילמו בחייהן על ידי בני זוגן. בכל פעם מחדש אנו מזדעזעים מאד מקרה רצח או אלימות בתוך המשפחה, ורגע אחרי ממשיכים בשגרת חיינו. חובתנו כחברה לעצור את התופעה המזעזעת הזו ולהרים קול זעקה על מנת למנוע את המקרה הבא. אני קורא לכל אחד ואחת להשבית את ענייניו ביום רביעי הקרוב ל - 10 דקות על מנת להעביר מסר חד וברור שנשים אינן שק החבטות של אף אחד וחייבים לעצור את תופעת האלימות במשפחה ונגד נשים בפרט".

גם עובדי התעשייה האווירית לא עומדים מנגד ויקחו חלק במחאה של החברות הגדולות במשק. 15,000 עובדות ועובדי החברה הינם כח לשינויי חברתי וביום רביעי בשעה 12:00, נעצור את העבודה למשך עשר דקות כאות הזדהות עם נפגעות האלימות. התעשיה האווירית מקיימת באופן שוטף פעילויות להעצמה נשית ולמיגור מקרי הטרדות מיניות ואלימות כלפי נשים.