לרבים מאיתנו זה קורה. להסתובב עם נייר טואלט צמוד כי כל הזמן אתם מנוזלים או מנוזלות. מסתבר, כי לאורך כל השנה ישנם אנשים רבים שסובלים מסוג של נזלת, אך לאו דווקא מהצטננות, אלא מסיבות אחרות לגמרי. מאזין ששוחח עם פרופ' רפי קרסו בתוכניתו ברדיו 103FM העלה שאלה בנוגע לדבר. הפרופסור הסביר מה ניתן לעשות בנידון, וממה להימנע כאשר המצב הזה מתרחש. 

"אני בן 32, אני בסך הכול רוצה לדעת, מאז שאני זוכר את עצמי תמיד אני הולך עם נייר טואלט צמוד כי תמיד יש נזלת, במיוחד כשאני אוכל חם, ובאימוני כושר. חשבתי אם יש בדיקות שאני יכול לעשות, אם זה עניין של תזונה או אלרגיה".

"זה עניין של תכונה", הסביר פרופ' קרסו, "זה נקרא ואזו-מוטור ריניטיס או בשפה העברית, 'נזלת ואזו מוטורית'. זאת אומרת שכשאוכלים אוכל, בעיקר חם, הוא מרחיב כלי דם, הוא מרחיב כלי דם באזור הפה, בריריות האף. מה שנוזל משם זה לא בדיוק נזלת, זה מים. זה כמו נזלת אבל שקופה ומימית".  

"אין לי עצה בשבילך, יש לי עצה שלא אציע לך. אם אתה הולך לאירוע ואתה צריך להיות במיטבך או עם הרבה מאוד אנשים, אז באותה ארוחה אתה יכול לשים טיפות אף מסוימות שמכווצות את כלי הדם. אבל אם שמים את הטיפות יותר מדי אתה גורם לניוון הרירית והנזק יותר גדול מתועלת. טיפות אף, חשוב לא לשים יותר ממספר ימים קצר כי טיפות אף נגד נזלת מכווצות את כלי הדם ברירית והגוף מתרגל. יש אנשים שמתמכרים אליהן ואז הם הורסים את הרירית ויש דימומים מהאף וצרות אחרות, ואי אפשר בלעדיהן. זו נזלת ואזו מוטורית, היא מופיעה אצל הרבה אנשים, בעיקר אחרי מאמץ גופני", אמר פרופ' קרסו.