לקראת החלטה על חזרה ללימודים, מורים רבים ברחבי הארץ זועמים על חוסר השקיפות בנושא. "שוב מחכים לדקה התשעים ומשאירים אותנו המורים חסרי אונים", מספרת אורנה בן דור, מורה בכרמיאל. "נקודת ההנחה של משרד החינוך היא שאנחנו ערוכים תמיד, אבל זה פשוט לא נכון. אי אפשר להשתמש בנו כאקורדיון. יש הבדל גדול מאוד בין שיעורי הבית והמשימות בלמידה מרחוק לבין למידה בכיתה. התהליך לא יכול להשתנות כל יום".

שר החינוך יואב גלנט על פתיחת מערכת החינוך. צילום: ועידת בשבע 2030- מתחם 'דיזיין סיטי' במישור אדומים

יו"ר איגוד מנהלי מחלקות החינוך ברשויות המקומיות אבי קמינסקי אמר ל"מעריב": "נכון לעכשיו אין הנחיות ואי אפשר להכין את החזרה של מערכת החינוך. צריך להבין שהחזרה תלויה במרכיבים רבים. לדוגמה, מנקים בחל"ת, סייעות בחל"ת, נהגי הסעות בחל"ת ועוד גורמי מעטפת שונים של מערכת החינוך. "נוסף על כך, מנהלי בתי הספר שומעים מהתקשורת את המתווים המתגבשים ולא יכולים להכין את מוסדות החינוך. צריך לזכור מהניסיון המצטבר כי בכל ישיבת ממשלה ישנם לבסוף שינויים. מערכת החינוך אינה מפסק שהאור נדלק ונכבה בכל שנייה", הוסיף.

גם שר החינוך יואב גלנט התייחס אתמול לפתיחה המתוכננת בוועידת בשבע ואמר: "בערים צהובות וירוקות אפשר לפתוח את כל מערכת החינוך. לא צריכה להיות בעיה. בית הספר לא יוצר הדבקה עודפת, להיפך - הוא מרסן תחלואה. אולם, אם הסביבה חולה מאוד - זה גולש אל בית הספר ובשל כך בית הספר והתלמידים נכנסים לבידודים וכך הלאה. לשמחתנו הרבה - תלמידים לא נפגעים". עוד אמר כי "מכל מה שראיתי בשנה האחרונה - אין תחלואה שנוצרת בבתי הספר. 90% מהתחלואה של התלמידים היא בבית".