חטיבת התביעות של המשטרה בשלוחת מרכז, הגישה השבוע לבית משפט השלום ברחובות כתב אישום נגד יעקב דהן מאשקלון ושני בני אדם נוספים, המייחס להם עבירות קשירת קשר לביצוע פשע וגניבת רכב בצוותא. 

לכאורה, מדובר בעוד כתב אישום הקשור לגניבת רכב אלא, שדהן עבד שעבד כנהג בחברת "בית הפיצה" שמשכנה בגן יבנה, רקם קשר עם שני נאשמים אחרים ותמורת תשלום בשתי הזדמנויות שונות, מסר מידע אודות רכב מסוג סיטרואן ברלינגו ומשאית, דיווח על מקום הימצאם, העביר לרשותם בשתי ההזדמנויות את המפתחות הרזרביים לאותם רכבים והיה מעורב בעצם בגניבתם וזאת ללא ידיעת בעליהם, תוך שהוא מועל באמונם בעצם העסקתו בחברה.

פריצות הרכבים כפי שנתפסו במצלמות האבטחה, ללא קרדיט

במקרה אחד קיבל דהן, בתמורה למעורבותו בגניבה פנסים לג'יפ מסוג סאן יאנג בשווי 1,000 שקלים ובמקרה השני של גניבת המשאית קיבל סכום של 3,000 שקלים.

במהלך חקירה מקצועית ויעילה של חוקרי תחנת קריית מלאכי, בסיוע של חוקרי משטרת גן יבנה, הצליחו החוקרים להשיג ראיות שקשרו את עובד החברה לגניבת כלי הרכב מתחת לאפם של הבעלים.

בסרטונים של מצלמות האבטחה, נראים בשני האירועים שותפיו לפשע כשהם מגיעים לאותם מקומות בהם חנו הרכבים, ירדו מרכב אחר ובאמצעות מפתח מתאים נכנסו לרכבים, התניעו ונעלמו מהמקום.

באיכון שנעשה לטלפונים הניידים של הנאשמים וכן בבדיקת פלטי שיחות הטלפון התברר כי סמוך לזמן גניבת המשאית וכן הרכב המסחרי, ניהל הנאשם דהן, שיחות טלפון עם המעורבים האחרים. כאמור חטיבת התביעות של המשטרה הגישה נגדם כתבי אישום השבוע.