חיי היום-יום, בטח טבח בתקופת הקורונה, יכולים להיות מאוד לחוצים ומלחיצים ולהשפיע עלינו גם פיזית. מאזינה בת 33, שעלתה לשידור בתוכניתו של פרופ' רפי קרסו ברדיו 103FM, סיפרה כי סובלת מכאבים בחזה במשך כל היום "זה לא בא והולך זה לא קשור באוכל וזה מלווה בבחילות, הייתי אצל קרדיולוג ואצל רופא גסטרו ולא מצאו כלום", סיפרה. פרופ' קרסו בירר איתה את הסיבות לכאבים ומיקומם בגופה, והעריך כי היא סובלת מבעיה של מתח נפשי. יחד עם זאת, הוא ייעץ לה כיצד לפעול.

"הדבר היחידי שיכול לגרום לדבר הזה, אם כל הבדיקות הלבביות והגסטרואנטורולוגיות תקינות, זה מצב של סטרס. את נמצאת כנראה בטסרטס וזו תגובה לדבר הזה. עכשיו אני לא יודע אם בעוד חודשיים הסטרס ייעלם. כי החיים הם חיים, מתחים הם מתחים, יש לכולנו. אני לא יכול לשנות את המציאות, אני לא יכול לשנות את הגורמים הסביבתיים שגורמים לך לסטרס.", אמר פרופ' קרסו. 

"מה שצריך לשנות זה את התגובה שלך לסטרס. תרשמי לך את השם פריזיום. זה אותו דבר כמו פלוטין, אבל מופיע בכדור ולא בכמוסה. ואז אפשר לחצות אותו (ולקחת מינון נמוך יותר עם הזמן). התחושה הזאת חוזרת אצל רבים. לפעמים מרגישים אותה בגרון למטה. אנשים שמרגישים כאילו תקוע להם כדור פינג פונג או ג'ולה בגרון", ציין קרסו. 

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.