חבר הכנסת לשעבר בני בגין הודיע על הצטרפותו למפלגת "תקווה חדשה" בראשות גדעון סער ולא למפלגת הליכוד בה היה חבר בעבר. בגין התארח הערב (רביעי) בתוכניתם של בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM, הביע דעתו על הסכם העודפים שנחתם בין מפלגת הליכוד לבין איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', ומתח ביקורת חריפה נגד ראש הממשלה נתניהו: "הוא לא רוצה שיפריעו לו בכל מה שעולה על דעתו".

תגובה ראשונה שלך על הסכם העודפים שהליכוד חתם היום על הציונות הדתית שמכילה גם את מי שמגדירים את עצמם כתלמידיו של הרב כהנא.
"כדי שאחד מחברי הממשלה שהוא רוצה להקים יהיה איתמר בן גביר, הוא עשה שימוש אישי בכוחו השלטוני ולאחר שעיכב במשך שנים אחדות את הבנייה של שכונה יהודית בצפון ירושלים, הוא הודיע לשניים האלה שאם יתאחדו הוא יאשר את הבנייה. השימוש בכוחו השלטוני לצרכיו האישיים זו חומרה על חומרה. מי שיצביע עבור הליכוד, יצביע גם עבור השר איתמר בן גביר. התנהגותו ודאי שונה היום מאוד מאשר החיים בהם הייתי בממשלה.

דמותה של המדינה משתנה לנגד עינינו בעיקר מאז הוגש כתב האישום הקשה נגד נתניהו. ראש הממשלה לא רוצה שיפריעו לו בכל מה שעולה על דעתו. כשאדם רוצה שכולם יצביעו כמו שהוא רוצה, ואחר כך הוא רוצה לחסל את הדיקטטורה של המשפטנים והפקידים, מסית נגד הפרקליטות ונגד היועץ המשפטי לממשלה, וזה לא מפליא שהתובעת במשפטו נאלצת להיות זקוקה להגנה של אנשי ביטחון. אני בהחלט חושש לבאות, ולכן קיבלתי את ההצעה להשתתף במאמץ הזה".