חד, נוקב ולוקח סיכונים: הקריין ושדרן רדיו ירושלים מוטי פרנסיס קורץ מהחומר ששייך לאנשי תקשורת אמיתיים: הוא לא מפחד להביע דעתו ולהעביר ביקורת בפומבי ברשתות ועם זאת תכניותיו מספקות את האסקפיזם האולטימטיבי לתקופה זו

מוטי פרנסיס הוא אחד מהקריינים ושדרני הרדיו הכי אמיתיים, רציניים, חדים וחסרי פשרות ברדיו הישראלי בשנים האחרונות. תכניותיו ברדיו ירושלים ("בא בטוב" ו"כמעט שבת") זוכות לרייטינג גבוה ולקהל מאזינים הדוק ונאמן אבל מעבר לעוד שדרן רדיו רגיל שמשדר מוזיקה, לפרנסיס יש יתרון עצום: הוא דעתן.

במעקב אחריו בפייסבוק ניכר שיש לו דעה רצינית, נחרצת וכנה על כל מה שקורה במדינתנו: הוא נוקב, הוא מעביר ביקורת בנושאים חברתיים (בעיקר), פוליטיים, תרבותיים ומעורר הדים ודיונים מרתקים בעמוד שלו, מה שמצריך לא מעט סיכון: שדרן תרבות לרוב מתיימר להתחבב על כולם ולהיות לרוב בצד השקט בלי יותר מדי לעורר רעש אבל פרנסיס הוא  ההיפך:

הוא אף פעם לא חושש להביע את דעותיו וגם להסתכן בכך שאולי ירגיז איש או שניים על הדרך (אבל גם יצבור איש או שניים שכן מסכימים איתו), הוא הולך עם האמת שלו עד הסוף ומהחומר הזה לטעמי קורץ שדרן רדיו ואיש תקשורת אמיתי. 

בעבר זכור לי שפרנסיס הצטרף לתאגיד השידור הציבורי אבל תוך זמן לא רב עזב וחזר לבית שלו ברדיו ירושלים. אני לא יודע בדיוק מה קרה שם (וזה לא רלוונטי) אבל זו הוכחה לכך שפרנסיס תמיד הולך עם הלב ועושה את הדברים שלו מתוך אמונה אמיתית בכוונותיו ובמחשבותיו וברחשי לבו – גם אם זה כרוך בלהקריב עצמו למען מטרותיו.

על כל אלה הוא ראוי לא רק למילה טובה, אלא למילים טובות ויתר על כן, הוא בוחר בפדנטיות את השירים שהוא משדר, אף פעם לא מוותר על איכות (גם אם זה מתנגש עם רייטינג) וזה חלק מהייחודיות שלו. בכך מספק בקולו הרדיופוני והחם את האסקפיזם האולטימטיבי לתקופה זו, ואגב- תכניתו "כמעט שבת" חגגה ממש בסוף השבוע האחרון יום הולדת 10 אז נאחל גם לתכנית – מזל טוב!