בימים אלו עוד מתאושש חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) ממחלת הקורונה הקשה שפקדה אותו והביאה אותו עד לאשפוז במצב קשה במחלקת טיפול נמרץ קורונה, לפני שבועות אחדים בלבד. בחדשות 13 פורסם הערב (רביעי) מסע החלמתו של ביטן, לאחר שנדמה היה שאפילו הוא לא מאמין שיצא מזה.

"בהתחלה הוא היה מצונן, אבל המשיך ללכת לעבוד ולהסתובב. אמנם הוא היה מעט חלש אבל המשיך כרגיל - הוא חשב שהוא מהמחוסנים שלא יכולים להידבק", סיפרה אשתו חגית. "רק ביום הבדיקה חשבנו שהמצב בעייתי והתחלנו לחשוש כי נודע לנו שעוזרו חלה. לאחר התייעצות ובניגוד לעמדת הרופא בחרנו ללכת לאשפוז ביתי, שבדיעבד הייתה החלטה לא הכי נכונה. היה מאוד קשה לאשפז אותו - ראיתי אצלו איזו תגובה כמו של כניעה - רגעים מאוד כואבים", הוסיפה.

ד"ר יעל חביב ידיד, מנהלת היחידה לטיפול נמרץ קורונה בבית החולים שיבא סיפרה: הוא הגיע למחלקת הקורונה ומודיעים לנו שמצבו מחמיר והוא עובר מיד לטיפול נמרץ. הוא בעצם היה החולה הראשון שפתח את הגל השלישי ביחידה. היה קשה לו לנשום, הסטורציה הייתה נמוכה מאוד ולא הספיק לו המון חמצן. אני חושבת שעבר לו בראש שזהו, אני לא יוצא מזה. הוא חשב את זה אפילו יותר מאיתנו".

ד"ר חביב ידיד סיפרה גם על המהלך הבלתי שגרתי בו נקטו על מנת לטפל בחבר הכנסת הגוסס: "לאורך כל הימים הקשים ביותר של המחלה הוא היה בהכרה, תיקשר עם רופאיו והיה מודע תמיד למצבו הרפואי. הוא בחר להתחבר למכונת האקמו כשהוא לא מורדם, באופן חריג. הטיפול הצליח רק בזכותו".

ב-4 בפברואר הגיע ביטן למשכן הכנסת על מנת להגיש את רשימת מפלגת הליכוד בבחירות הקרובות. לעיני המצלמות נראה ביטן כמתקשה בהליכה, וסימני ההחלמה מהנגיף עוד ניכרו עליו. על אף חילוקי הדעות עם רבים מבאי המשכן, זכה הח"כ האהוב לגילויי תמיכה גורפים מכל מי שנתקל בו, וצפוי להמשיך ולהתמיד במאבקים הפוליטיים גם בעתיד.