השר לשעבר זאב אלקין שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג על הבחירות הקרבות והסביר מדוע על אף שכרגע יש למפלגת תקווה חדשה 13 מנדטים, הם עדיין אופטימיים: "אנחנו מפלגה שהוקמה רק לפני חודשיים. מפלגות שהוקמו במקביל אלינו אתה כבר לא זוכר את השם שלהן". בנוסף, תקף את יו"ר ימינה, נפתלי בנט: "אם אתה חושב שנתניהו, עם כל הזכויות שלו, צריך להיות מוחלף, אתה לא יכול להגיד דקה אחרי זה שאתה מוכן לשבת תחתיו. זה לא הוגן ולא נכון".

אנחנו רואים את הסקרים האחרונים והמפלגה שלכם, המפלגה של גדעון סער, מגיעה ל־13 מנדטים. עם זה אי אפשר להיות ראש ממשלה.

"בואו נתייחס לעובדות: אנחנו מפלגה שהוקמה רק לפני חודשיים, ואתם רואים איפה אנחנו נמצאים. מתחילת מערכת הבחירות לא היה סקר אחד בו לא היינו המפלגה השנייה או השלישית בגדולה. מפלגות חדשות שהקימו במקביל אלינו אתה כבר לא זוכר את השם שלהן. חלקן, גם אלו שהבטיחו גדולות ונצורות, כבר ירדו מהמרוץ הזה".

זו לא השאלה. יש לכם 13 מנדטים. זו המציאות עכשיו. איך גדעון סער יכול להיות ראש הממשלה הבא ככה? 

"תכף אענה על זה. בינתיים, שימו לב שאנחנו המפלגה החדשה היחידה שנמצאת בליגה של הגדולים, ושיש ציבור מאוד גדול שתומך בה. מי שנמצא כמה מנדטים מתחתינו הוא נפתלי בנט. אני לא מבין איך מסבירים לנו כבר שבוע שהוא יהיה ראש ממשלה כשיש לו מספר קטן בהרבה של מנדטים.
 
אנחנו מציגים לציבור את העמדות שלנו, אני לא מבין איך אפשר מצד אחד לתקוף חזיתית, וזה מה שנפתלי בנט עושה, את מה שקורה בממשלת נתניהו במילים מאוד קשות, ואז דקה אחרי זה להגיד משהו אחר. חלק מהבעיה היא שהכל הופך אצלנו לפוליטיקה. ניהול מדינת ישראל לא יכול להיות תלוי אך ורק בפוליטיקה. לכן, אם אתה חושב שנתניהו, עם כל הזכויות שלו, צריך להיות מוחלף, אתה לא יכול להגיד דקה אחרי זה שאתה מוכן לשבת תחתיו. זה לא הוגן ולא נכון.

הוא לא אמר את זה. הם נזהרים לא להגיד את זה, ומשאירים לעצמם אופציות פתוחות.
"לפי השיטה שלנו זה לא נכון. אם אתה מציג אלטרנטיבה שלטונית, ואנחנו היחידים שעושים את זה, אז אתה צריך לדעת לשלם את המחיר". 

אולי בזה שאתם אומרים דברים מאוד חדים וטוענים שנתניהו ואדלשטיין אחראיים למותם של אלפי אזרחים בישראל אתם בעצם עושים לעצמכם עוול? 
"אני רוצה להזכיר לך מאיפה באה האמירה הזו. הרי שר הבריאות האשים את יפעת שאשא ביטון שאם היו נוהגים כמו שהיא הציע היו פה אלפי ישראלים מתים זו חצייה של קו אדום. נתניהו לא המציא את המגפה הזו, אבל הוא מוביל את הטיפול בה, ומכניס לתוכו פוליטיזציה. תראו יש עובדות והן מאוד פשוטות: אנחנו בחודשים האחרונים חצינו את רף ה־5,000 מתים מנגיף קורונה. כשהתפטרתי מהממשלה, בסוף חודש דצמבר היינו על 3,000 חולים. זאת אומרת שבחודש האחרון כאן אנחנו שילמנו מחיר כבד". 

אבל זה לא קשור לביבי בכלל. זו לא תוכנית כבקשתך. הגיעה המוטציה הבריטית ואת התוצאות שלה אנחנו רואים בשטח. התחלואה עלתה, אבל אי אפשר להאשים את ראש הממשלה בהכל. 
"אנחנו לא מאשימים אף אחד, אבל יש פה אחריות על התוצאות. המוטציה נפלה עלינו בין השאר כי לא עשו את מה שהיה צריך לעשות בנתב"ג. בסוף, אתה לא יכול להגיד 'חיסונים זה אני' בפרונט, ומצד שני ברגע שיש פה כישלון קולוסלי בחודש האחרון, בגלל פוליטיקה, בגלל שנתניהו פחד לריב עם מירי רגב אז לא סגרו בזמן את נתב"ג, בגלל שפחדו משותפים קואליציוניים אז לא עשו אכיפה כמו שצריך בחלקים מהציבור, ואז אנו משלמים על זה מחיר מטורף. תסתכל איך מתנהלות ישיבות הממשלה, תסתכל על הדלפות ההקלטות שהיו שבוע שעבר, הרבה שנים אני נמצא בישיבות ממשלה, אני לא זוכר כאלה ישיבות. מה שקורה במדינה הוא לא תקין במבחן התוצאות, הן מדברות בעד עצמן".

מימינה נמסר בתגובה: "הסיבה שמפלגת סער יורדת מנדט וחצי בשבוע היא כי הציבור מאס במפלגות אווירה ללא אג׳נדה והוא שואל את עצמו להיכן נעלם גדעון סער כאשר בנט הציל חיים ופרנסה של אזרחי ישראל".