פרשן חדשות 12, אמנון אברמוביץ', התראיין הבוקר (חמישי) אצל גיא פלג וניסים משעל ב-103FM ודיבר על הסכם העודפים בין הליכוד לבין בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר. "זו חרד"לות מזן חדש שלא הכרנו, ההסכם מביש, מפלגה מכובדת כמו הליכוד לא צריכה לבוא עימה במגע".

מה דעתך על הסכם העודפים שנכתב בין הליכוד לציונות הדתית? האם קיבלנו פה הוכחה שלנתניהו אין גבולות או שהיינו צריכים להבין את זה מזמן?
"קודם כל אל תקראו לחיבור הזה בין סמוטריץ' בן גביר ואבי מעוז ציונות דתית. זו לא הציונות הדתית. זו לא ציונות ולא דתית זו חרד"לות מזן חדש שלא הכרנו עד לשנים האחרונות. אני חושב שהסכם העודפים הזה הוא מביש. הרי גם אני וגם ניסים היינו בכנסת באותם ימים שמי שהוביל את החרם על הכהניזם היה הליכוד".

הליכוד יצא כשכהנא היה עולה לנאום.
"ויותר מזה, הייתה הציונות הדתית והליכוד. מי שהוביל את המאבק בכהנא ובכלל מי הוביל את ההתנגדות לשנאת היהודים הרפורמים, הערבים והלהט"ב בישראל באותם ימים? מנחם בגין, יצחק שמיר, וכמובן שהמפד"ל. אני חושב שהמאמץ של נתניהו להתחבר איתם והסכם העודפים, אני לא מוצא באופן אינסטינקטיבי מילת גנאי בשביל לתאר את הדבר הזה. הסכם עודפים הוא אמירה, הוא אמירה ערכית. אני לא יודע עד כמה אנשים שלא מצויים בפוליטיקה המודרנית מודעים לחומרת ההתרחשות הזו". 

בוא נתייחס לזה שבזמנו בית המשפט העליון הכשיר את איתמר בן גביר להיכנס לכנסת.
"דעו לכם שסמוטריץ' קיצוני מבן גביר במובנים רבים. אגב, בן גביר כשלעצמו הוא לא בן גביר של שני עשורים. הוא התבגר. בכל אופן, המפלגה הזו כולה, עם הערכים שלה, סדר היום שלה, והעדיפות שלה, היא מפלגה שמפלגה מכובדת כמו הליכוד אסורה לבוא עימה במגע". 

ומה דעתך על הסקר? לאיזה מגמות צריך לשים לב?
"חשוב לראות מי עלול לבזבז את הקולות שלו. זאת אומרת שמי שיצביע למפלגה של זליכה או מנסור עבאס מניח את הפתק שלו על קרן הצבי. גוש אחד, הגוש של נתניהו, עומד על ארבע מפלגות ומאוד מחובר, בעוד הגוש השני מפוזר על פני שמונה מפלגות שונות, כשאחת מהן בטוח לא עוברת את אחוז החסימה. יש שתי מפלגות – של מנסור עבאס ונפתלי בנט. מעבר לזה, כשאתה מסתכל על כל המבנה אתה מבין שלנפתלי בנט יהיה תפקיד מרכזי בהרכבת הממשלה הבאה". 

מה דעתך על הדרבי החיפאי אתמול?
"אני ראיתי משחק בינוני ובסיומו מלחמת אזרחים. ממש מלחמת אזרחים זה מה שראיתי. זה היה מביש. הם לא מבדלים בין דיבור לא יפה לבין אלימות, יש קו ברור מאוד והם עברו אותו. צריך לעשות אבחנה בין דיבור שאתה יכול לגנות אותו לבין מעבר לאלימות".